Začátek srpna přinesl rekordní spotřebu piva. Dokazuje to poptávka po nejoblíbenějším pivu na Moravě, značce Radegast. „Z nošovického pivovaru nyní denně míří ke spotřebitelům více než milion piv. Zásobujeme více než pět tisíc zákazníků, z nichž 250 patří do kategorie sezonních,“ říká manažer značek Plzeňského Prazdroje Vladimír Jurina.

Rekordním dnem bylo zatím pro pivovar Radegast úterý minulého týdne, kdy za jediný den rozvezlo 74 vozidel mezi spotřebitele do hospod či prodejen 1,28 milionu piv. Podobných čísel dosahoval pivovar Radegast také koncem června. „V posledním červnovém týdnu, kdy se teploměr vyšplhal ke třicítce, se množství expedovaného piva na trh velmi podobalo tomu srpnovému,“ uvedl.

Nejvyšší denní výstav zaznamenala první srpnový den i společnost Plzeňský Prazdroj, jejíž součástí pivovar Radegast je, kdy ke spotřebitelům doputovalo více než osm milionů piv.

I letošní léto opět potvrzuje starou zkušenost, že ve vedrech jde lépe na odbyt desítka, která se pije takzvaně na žízeň, než dvanáctka a vícestupňová piva. „Zatímco spotřeba desítky naroste ve srovnání ledna a července až o sedmdesát procent, dvanáctka pouze o třetinu,“ dodal Jurina. Stále větší zájem je i o nealkoholické pivo Radegast Birell, jehož spotřeba se v létě zvyšuje až na dvojnásobek. Největší sezonní skok díky dovoleným zaznamenává pivo v plechovkovém balení, hospodští více objednávají také sudové pivo. „Celoevropský výzkum potvrdil, že pivní kultura je v Česku na vysoké úrovni a pivo hraje důležitou roli při setkáních s přáteli,“ dodává mluvčí Prazdroje Jiří Mareček.

Podobná situace je i v pivovaru Ostravar, který v těchto dnech jede na plný výkon. „Během horkého léta se sudová linka téměř nezastaví, ve špičce opouští brány pivovaru až třicet kamionů denně,“ říká Richard Kornas z výrobního oddělení pivovaru Ostravar.

Stále plno je i v Zámeckém minipivovaru Zábřeh, který byl otevřen loni na podzim, a letos tak zažívá svou první letní sezonu. „Všechno, co se u nás uvaří, se vypije. Začíná nám chybět větší výrobní kapacita, potřebovali bychom další tanky,“ posteskl si vrchní sládek Václav Baron. Zámecký minipivovar láká kromě světlé a tmavé jedenáctky Pikard návštěvníky hlavně na své speciály, o které je mimořádný zájem. Zdejší sládek jich prozatím uvařil šest a v těchto dnech již pomalu začíná připravovat sedmý – tentokrát svatováclavský ležák s medovou příchutí.

Pivo a olympijské hry

Plzeňský Prazdroj je generálním partnerem českého olympijského týmu a plzeňské pivo se čepuje také v Českém olympijském domě v Pekingu. Úspěšní čeští reprezentanti budou oceněni poukazem na odběr piva Pilsner Urquell na celý rok.

Tradici spolupráce mezi pivovary a českými olympioniky zahájil již před lety nošovický pivovar Radegast, který byl vůbec prvním partnerem našeho olympijského týmu, a to již v roce 1992 v Albertville a následně na všech olympijských hrách až do roku 2000. Od olympijských her v Sydney převzal sponzorskou roli Pilsner Urquell. (jh)