Firma předložila dodatečné žádosti o povolení pozměněných staveb a stavební úřad v Dobré následně přerušil s automobilkou správní řízení. Vše zřejmě vyřeší pokuta. Hyundai se tak ale může opět chlubit, jak jde dělníkům práce od ruky. Do konce tohoto roku má být ukončena velká většina stavebních prací v nošovické zóně a začnou se instalovat výrobní technologie v jednotlivých halách. Napřed je v tomto směru objekt převodovkárny.

My vám převodovky, vy nám motory

„Do haly na výrobu převodovek byla už dovezena veškerá technologie. Její zkušební provoz byl zahájen v rámci příprav na spuštění výroby v březnu příštího roku. Tady spěcháme, protože závod v Nošovicích bude dodávat převodovky do sesterského závodu Kia ve slovenské Žilině, který už funguje,“ sdělil Petr Vaněk, mluvčí Hyundai Motor Manufacturing Czech (HMMC) s tím, že Kia bude na oplátku Hyundaii dodávat své motory. V Podbeskydské krajině už ale stojí i lisovna, svařovna, lakovna či montážní hala. Do těch se však vybavení teprve pomalu naváží nebo navážet začne. Do lisovny například z Koreje přes přístavy Hamburku a Mělníku připluly části lisů, které váží až sto padesát tun.

V Ostravě vznikne náborové centrum

V současné době má Hyundai téměř pět set zaměstnanců. Do konce příštího roku jich ale potřebuje přijmout dalších patnáct set. Zatímco nyní se automobilka sháněla spíše po expertech vybavených navíc znalostí angličtiny, od ledna začne poptávat na trhu práce dělníky, kteří se bez jazykového vybavení obejdou. Věří, že je najde. Aby to šlo snáze, otevře Hyundai v Ostravě náborové centrum. „Nacházet se bude v budově ČSAD poblíž takzvaných Frýdlantských mostů. Toto místo je ideální z hlediska dostupnosti pro zájemce o zaměstnání z celého Moravskoslezského kraje, protože rovněž sousedí s ostravským Ústředním autobusovým nádražím,“ vysvětlil dále Vaněk.

Do stavby i vybavení tečou miliardy korun

„Zkušební výroba aut bude spuštěna v září příštího roku, sériová pak na jaře roku následujícího. Mezi první modely bude patřit hatchback i30 s výrobní kapacitou 125 tisíc aut ročně a vozidlo typu MPV, jehož se bude vyrábět 75 tisíc kusů za rok,“ uvedl dále mluvčí HMMC. Do zahájení ostrého provozu proinvestuje korejský výrobce vozidel v Nošovicích bezmála jednu miliardu eur (přibližně 26,2 miliard korun). Do konce letošního listopadu přitom automobilka za stavební práce a vybavení továren už utratila více než 300 milionů eur (přibližně 8 miliard korun).