Modelová řada Tatra Phoenix Euro 6 je vlajkovou lodí kopřivnické automobilky Tatra Trucks v oblasti stavebnictví. „Vozy této řady se vyznačují nejen odolností a výdrží, ale také ekonomickým provozem na silnicích i v těžkém terénu, díky tomu se prosazují u stále širšího okruhu zákazníků,“ uvedl tiskový mluvčí automobilky Daniel Potocký.

Jednou z firem, kterým vyhovuje odolná a úsporná technika, je společnost Eurovia Kamenolomy. Nejnovějším přírůstkem v její provozovně v Jakubčovicích nad Odrou je Tatra Phoenix Euro 6 v provedení kropicí cisterna, která je speciální svým těžkým kombinovaným pérováním určeným do velmi náročného terénu.

Daniel Potocký dodal, že společnost Eurovia Kamenolomy při pořizování nové techniky vsadila na značku Tatra kvůli velice dobrým zkušenostem s jejími vozy. „Tatrovky při provozu v extrémních podmínkách prokazují velkou odolnost, která zaručuje, že nám vydrží i dvě desetiletí, a to i přes velké zatěžování podvozku, které je v kamenolomech běžné. Vozidla jiných značek takovéto namáhání dostatečně nezvládají a musejí být měněna průměrně už po pěti letech provozu kvůli nadměrnému opotřebení a praskajícím rámům podvozků,“ vysvětlil Jan Kadúch, vedoucí sektoru lomy Morava, pod nějž provozovna v Jakubčovicích nad Odrou provozně spadá.

Kropicí cisterna je na podvozku Tatra T 158 Phoenix Euro 6 s pohonem 6x6.

„Cisternová nástavba je určena pro přepravu užitkové vody s možností přečerpávání do nepřístupných míst. Osazením nástavby mycí lištou a případně dalšími přídavnými zařízeními je možné provádět mytí, kropení, splachování komunikací i přilehlých ploch a za pomocí dalšího příslušenství lze vozidlo využít také k zalévání, zavlažování a eliminaci prachu v dolech i lomech,“ doplnil Daniel Potocký.

Geometrický objem nádrže samonosné konstrukce činí 18 tisíc litrů vody, na přídi vozu je instalováno mycí zařízení se třemi velkoobjemovými kloubovými tryskami se samostatným ovládáním z kabiny, podobně je to se zadním rozstřikovacím zařízením. „Na stropě těla cisterny se nachází vysokotlaké otočné vodní dělo, rovněž ovládané z kabiny řidiče pomocí joysticku. Vedle hlavního ovládání veškerého příslušenství v kabině řidiče má vůz k dispozici i pomocné řízení nástavby vestavěné na boku cisterny ve strojovně, ze které je možné ovládat kohouty, čerpadlo, osvětlení a další funkce,“ uzavřel Daniel Potocký.