Vyplynulo to z průzkumu, který uspořádala agentura Datamar mezi 500 návštěvníků, řekl dnes novinářům náměstek hejtmana Moravskoslezského kraje Pavel Drobil. Kraj si nyní vytipoval lokality, které chce v budoucnu podporovat ještě více, například vydáváním propagačních materiálů. Jde především o Osoblažsko, Bruntálsko, Krnovsko, Slezskou Hartu, Rýmařovsko, Praděd, Lysou horu, Pustevny či technické památky. V průzkumech kraj zjistil, že se o region stále více zajímají Pražané. "Chceme proto připravit další větší kampaň, která by se měla zaměřit na hlavní dálniční tahy a okolí hlavního města," uvedl Drobil.

Letos vložil Moravskoslezský kraj do podpory cestovního ruchu zhruba 30 milionů korun. Šlo především o propagační kampaň v Amsterdamu, vydání map a reklamních materiálů, účast na zahraničních veletrzích nebo zpracování takzvaného Corporate Design Manuálu, za které kraj zaplatil 700.000 korun. Dva projekty podporující cestovní ruch získaly také dotace z Evropské unie, dohromady více než osm milionů korun.

Počet turistů přijíždějících do hotelů a rekreačních zařízení v Moravskoslezském kraji roste již téměř dva roky. Ve druhém čtvrtletí letošního roku se zvýšil meziročně o 15 procent, což je nejvyšší nárůst v rámci celé republiky. Další příliv hostů, zejména z ciziny, se očekává v příštích pěti letech po zprovoznění 12 nových leteckých linek, které budou díky krajským dotacím přepravovat turisty na letiště v Mošnově na Novojičínsku.