Neměl by to být až tak velký problém. Obchodníci se ve svých nabídkách doslova předhánějí. Už loni vyvolal bouřlivou diskusi o slavení svátku zamilovaných Kaufland, když na svém facebookovém profilu nabízel jako valentýnský dárek chlazené vepřové srdce.

Také letos v nabídce akčních letáků obchodníků můžete najít i potraviny či jiné druhy zboží, které si mnozí z nás s Valentýnem až tolik nespojují. Takže můžete například koupit své milé či milému Kmotrovu Valentýnskou kolekci, která obsahuje salámy Poličan, Amor a Ohnivec, Antipasti Valentýn i Valentýnskou paštiku bruselskou s brusinkami. Případně můžete svůj protějšek překvapit Yam-Yam Valentýnským sushi. Mezi Valentýnskými dárky nechybějí ani automatická natáčecí kulma, epilátor, sluchátka do uší či sonický zubní kartáček. Obchodníci nabízejí i tradiční plyšová zvířátka nebo růžový polštář s nápisem: „Dnes ano, miláčku“. Valentýn je i příležitost, jak obdarovat svého čtyřnohého přítele. Jeden z obchodníků zaměřených na produkty pro psy, kočky i další domácí mazlíčky tak dnes nabízí 14procentní slevu na celý sortiment.

Valentýn ale přesto zatím zůstává svátkem, kdy se na zvýšené tržby mohou těšit hlavně květináři či ti, kdo prodávají i sladkosti.

Z exkluzivního průzkumu obchodů Albert vyplývá, že v Moravskoslezském kraji svatého Valentýna oslaví 70 procent mužů a žen, což je největší procento populace v rámci celé republiky. Podle zmíněného průzkumu se zamilovaní nejčastěji obdarují čokoládou, květinami nebo si společně užijí romantickou večeři. A jak z průzkumu také vyplývá, za valentýnské nákupy plánují utratit v průměru 830 korun.

„Dárek v podobě květin, šperku či kosmetiky ocení spíše ženy, muži naopak nepohrdnou alkoholickými nápoji,“ doplnila tisková mluvčí obchodů Albert Barbora Vanko.

Slevomat ve své zprávě uvádí, že ze spotřebitelského průzkumu vyplývá, že muži Valentýna slaví zejména na popud svých drahých poloviček. „Zatímco mužům je to poměrně jedno, jejich partnerky mají konkrétní představu, jak by takový Valentýn měl vypadat. Tedy včetně romantických chvilek, ať už u večeře nebo v soukromí, případně v podobě konkrétního dárku,“ řekla ředitelka Slevomatu Marie Havlíčková. Podle prodejních statistik zmíněného serveru hromadného nakupování se v tomto období nejvíce z celého roku prodávají párové dárky. Patří mezi ně například drobnosti , ako hrnečky se společným motivem, společná trička či přívěsky a náramky. Samozřejmostí mezi prodejními hity jsou podle Marie Havlíčkové květiny, romantické večeře a čokoláda.