Konkurence na této trati přináší řadu výhod pro cestující, ať už se jedná o ceny jízdného či pohodlí a nadstandardní služby, které jednotliví dopravci cestujícím nabízejí občerstvení, připojení k internetu, denní tisk a podobně. Úroveň poskytovaných služeb je v podstatě srovnatelná se standardy v letecké dopravě spíše než v železniční.

Rozdíl je tím výraznější v českých poměrech, kdy na jiných tratích panují úplně jiné podmínky. Vždyť už jen kvalita spojení mezi Brnem a Ostravou, tedy mezi druhým a třetím největším městem v zemi, je o třídu nižší.

Další výhodou pro cestující je četnost spojů. Z Ostravy na Prahu a obráceně zkrátka vždycky něco jede minimálně v tu samou hodinu, kdy cestující přijde na nádraží.

Konkurence si však vybírá svou daň. Společnost RegioJet od 1. listopadu omezila přepravu cestujících na vozíku, protože nedisponuje vhodnými vozy a půjčování zvedacích plošin od Českých drah je, jak společnost uvádí na svém webu, dahá a nespolehlivá služba. Společnost hodlá investovat do nových vozů vhodných pro přepravu vozíčkářů, až se stabilizuje ekonomická situace.

Právě současná situace, kdy je trať pro všechny tři dopravce zatím ztrátová, je zřejmě i příčinou toho, že v příštím roce spojů mezi Ostravou a Prahou podle nového jízdního řádu ubude. Oproti dosavadním 255 spojům týdně jich má nově být 241.

Lukáš Balabán


RUBRIKA STAV PO ROCE VYCHÁZÍ PRAVIDELNĚ V KAŽDÉM TIŠTĚNÉM VYDÁNÍ ÚTERNÍHO MORAVSKOSLEZSKÉHO DENÍKU.
Chcete mít ucelený přehled o dění v Ostravě a Moravskoslezském kraji? Předplaťte si tištěné nebo elektronické vydání Moravskoslezského deníku - více zde.
Přinášíme nejšiřší regionální zpravodajství. Předplatitelé regionálního Deníku najdou své noviny ve schránce do 8:00 hodin ráno. Na našem webu najdete pouze výběr zpráv, které denně vychází v novinové podobě Deníku.