V nejvýchodnější části regionu ale panují obavy z Vážské vodní cesty, která je se zmíněným projektem provázaná. Uvažuje se o možném propojení Odry a Dunaje skrze Jablunkovský průsmyk, což se nelíbí například jablunkovskému senátorovi Petru Gawlasovi. S takovým řešením podle svých slov kategoricky nesouhlasí. „Uvedená varianta by byla pro region velikou komplikací. Znamenala by faktické zastavení rozvoje Třinecka a Jablunkovska," řekl Deníku. Dodal, že o dopadech projektu mluvil i s náměstkem ministra dopravy pro infrastrukturu Kamilem Rudoleckým. „Pan náměstek se mnou souhlasil," zdůraznil Petr Gawlas.
Stavba Vážské vodní cesty je rozdělena na čtyři etapy. V úseku Žilina Odra se na české straně uvažuje mimo jiné o vybudování „plavebního tunelu Jablunkov" a dalších 16 stavbách. Je zřejmé, že vše by si vyžádalo obrovské náklady a zásahy do životního prostředí, přičemž povrch velkého území by se zásadně změnil. „Plánovaná trasa prochází i přes obydlené území s existující infrastrukturou," říká senátor.
S ukončením projektu vodního kanálu Dunaj-Odra-Labe se počítá v roce 2039. Pro některé firmy je vyloženě nezajímavý.
„Pro Třinecké železárny nemá tato vodní trasa žádný význam. Využíváme jiné dopravní cesty a tato je zcela mimo ně, ať už se to týká vstupů či hotových výrobků. Vybudování tohoto kanálu nám nic nepřinese," řekla mluvčí hutě Petra Jurásková s tím, že železárny tento názor už dříve opakovaně prezentovaly.