V nošovické automobilce začala sériová výroba modelu Hyundai i30 nové generace.

Závod, v němž se vyrábí také modely i30 cw, ix20 a ix35, zavedl od září třísměnný provoz, v loňském roce vyprodukoval 251 tisíc osobních aut. Výroba nového modelu i30 zabere asi třicet procent kapacity, což znamená, že se v Nošovicích vyrobí přibližně 100 tisíc vozů tohoto modelu za rok.

Jeho stejnojmenný předchůdce byl prvním modelem, se kterým nošovická automobilka zahájila v listopadu 2008 sériovou výrobu. Tento model zůstal na výrobní lince až do loňského 22. prosince, kdy jeho výroba skončila s počtem 267 669 kusů. Ty se exportovaly do 48 zemí.

Vedení firmy do novinky, jejíž vývoj trval dva a půl roku, vkládá velké naděje. „Od světové premiéry na autosalonu ve Frankfurtu loni v září bylo tomuto novému modelu věnováno mnoho pozornosti a zájmu ze strany veřejnosti, médií i našich konkurentů. Náš Hyundai i30 nové generace je skvělým produktem pro tvrdý konkurenční boj na evropském automobilovém trhu, protože je to moderní, krásné a kvalitní auto, které dá zákazníkům za jejich peníze mimořádně vysokou hodnotu,“ řekl prezident společnosti HMMC Kim Jun-ha při úterním slavnostním zahájení výroby nového modelu.

„Všichni víme, že v loňském roce byla velmi složitá situace. Pozice eura je nejistá, což se promítlo do ochoty lidí a firem utrácet peníze. My ale zůstáváme umírněně optimističtí,“ dodal Kim Jun-ha s tím, že očekává i zvýšení podílu na českém trhu.

Prodej začne v únoru

Generální ředitel společnosti Hyundai Motor Czech Vladimír Vošický míní, že v České republice má nový model i30 všechny předpoklady stát se prodejním bestsellerem. „Nová generace modelu i30 se začne v České republice prodávat začátkem února. Ambicí pro nový model i30 je učinit z něj nejprodávanější vůz na českém trhu. Tomu samozřejmě bude odpovídat i cenová politika,“ uvedl Vošický.

Nošovická automobilka před čtyřmi měsíci spustila třetí směnu, a nyní je tak schopna produkovat tři sta tisíc vozů ročně. Nový Hyundai i30 se bude vyrábět se šesti různými motory: třemi benzinovými a třemi dieselovými. „V porovnání s původním modelem je rozdíl absolutní – jak v koncepci, tak ve vybavení,“ řekl mluvčí společnosti HMMC Petr Vaněk. Podotkl, že nový model je delší, širší a nižší než jeho předchůdce.

Závod v Nošovicích zaměstnává zhruba 3,5 tisíce lidí, osm set z nich jsou agenturní pracovníci, zbytek kmenoví zaměstnanci. Podle Vaňka firma plánuje nabrat ještě dalších 100 až 150 lidí, a to pro druhou převodovkárnu. „Zkušební výroba by se měla rozjet v průběhu jara. Ale nebude to nějaký masivní nábor,“ naznačil.

Základní rozměry nového modelu Hyundai i30:

Délka 4.300 mm, šířka 1.780 mm, výška 1.470 mm, rozvor náprav 2.650 mm. Zavazadlový prostor má základní objem 378 litrů, který je sklopením zadních sedadel možné zvětšit až na 1 316 litrů s ideálně rovnou podlahou.