„Každý rok vytipujeme několik obcí, kde jednáme o změně formy poštovní obsluhy na pobočky typu Výdejní místo či Pošta Partner. Nejedná se zde tedy o úplné rušení, ale jen o jinou formu poskytování poštovních služeb," vysvětlila Deníku tisková mluvčí České pošty Marta Selicharová.

Změnu má za sebou osmdesát obcí

Dodala, že od roku 2009, kdy projekt funguje, došlo takto ke změnám v osmdesáti obcích po celé České republice. V letošním roce vytipovali 226 obcí.

„V rámci projektu jsme uzavřeli dohodu se Svazem měst a obcí, že obce, kterých se týká uvažovaná změna, budou o této skutečnosti informovány minimálně šest měsíců předem," upřesnila mluvčí. Dodala, že celý projekt vychází ze zahraničních zkušeností. „Poštovní služby i v případě, že je v obci smluvní partner, zůstávají zachovány. Například výdejní místo mohou lidé využít například k výdeji i příjmu zásilek. Kompletní služby v dané obci pak zajistí Česká pošta pomocí mobilního doručování. Tato služba je výhodná zvláště pro starší spoluobčany, protože pokud o to požádají, pošta může přijet přímo k nim do bytu. Stačí zavolat na spádovou poštu či vhodit lísteček se vzkazem do poštovní schránky," popsala mluvčí.

To znamená, že mobilní doručovatel prostě zabezpečí výplatu důchodů, podání a doručení zásilek nebo poštovních poukázek. V případě, že zásilky nemůže doručit, je uloží na výdejním místě, kde si je zákazník může vyzvednout sám.