V seriálu Hlava Medúzy hrajete akční policistku, která ráda pracuje v terénu. Užila jste si akce i coby herečka?
Jednoznačně! Chytlo mě to už asi dva roky před samotným castingem. Začala jsem střílet a jezdit na ranč s kaskadéry z Filmka Tactical Teamu. Když se mě Filip Renč zeptal na castingu, který byl mimochodem velmi akční, takže žádné odříkávání monologů, jestli střílím, měl to evidentně zjištěné. Dodnes nevím odkud. Možná sociální sítě? Vždycky se vám jako herci hodí dělat něco, co vás baví, a je to navíc použitelné ve filmu. Nikdy nevíte! Už jsem například skoro pohřbila francouzštinu, že ji neužiju – a jak se mi pak několikrát hodila!

Vybavíte si nějakou hodně náročnou scénu?
Na jednu si pamatuju velmi živě – kilometry a kilometry běhání, hon na podezřelého v podzemí bohunické nemocnice. Fascinující prostor plný potrubí, dlouhých chodeb a skladišť. To jsem si táááááák užila!!! Připadala jsem si jako ve filmu Vetřelci a hecovala se ke sprintu, ač jsem měla kanady a v těch se neběhá s lehkostí. Ale ráda se projevuju v akci.

Je vám postava Sabiny něčím blízká?
Ona lidi odhaduje intuitivně, což nemusí vždy vyjít. Má do určité míry ráda adrenalin, ale musí se hodně učit o logice a nadhledu. O zachování si chladné hlavy. Je svobodnou matkou, což nejsem, a myslím, že to není lehká situace. Mám pro ni ještě jednu skrytou charakteristiku, o níž ale nikdo neví… Na psychologii postav tam totiž nebylo moc prostoru – na prvním místě jsou jednotlivé zločiny a jejich příběhy.

Jak do natáčení zasáhla koronavirová pandemie?
Většinu jsme stihli dotočit, než nás sejmula. Při dotáčkách po první vlně jsem měla strašně dlouhé vlasy – hlavní maskérka Iveta Huptychová mi je tedy musela ušmiknout.

Jak nyní vnímáte život bez divadla?
Je chudý…

Když hrajete, tak v Divadle Na Zábradlí. Pracujete teď na nových inscenacích? A jak to vlastně vypadá s očekávaným Freudovým pozdním odpolednem?
Je to jako přerušovaný sex, což k Freudovi sedí… Šli jsme už do generálních zkoušek a pak začala korona řádit naplno. Pracovali jsme on-line a natáčela se představení. Teď zase zkoušíme, do šuplíku. Vidina premiéry je zatím jaro 2021. Budeme připraveni. Hra Freudovo pozdní odpoledne je napsaná a režírovaná Davidem Jařabem. V jeho režii a v dramaturgii Barbory Šupové se budou zhmotňovat sny a vzpomínky. Bude se zpívat, budou se vést hluboké hovory a pořádat divoké orgie. Něco jako psychoanalytická opereta. Říkali jsme si, že slovo muzikál se k ní nehodí. Kromě hudby Jakuba Kudláče nás neminou fascinující kostýmy Sylvy Zimuly Hanákové. Těšíme se, až zase budeme svobodně žít, hrát. Naživo.

Uvedu tři názvy inscenací. Magor, Něžná, Zapomenuté světlo. Co se vám jako první vybaví?
Zapomenuté světlo, protože Demlův text proniká hluboko. Spíš hluboko a daleko přesahuje za tento svět. A potkávat se s panem Lakomým v zákulisí, v podzemí Divadla U Stolu bylo magické. Říkal mi Petruško a jeho alias Demlovy věty se mi vryly někam hluboko. A stejně tak Honza Mazák a jeho Deml, věty, které jsem vnímala zpoza scény, přitisknutá na kamenech a ani nedutajíc. A Něžná? Panebože! Jan Kolařík a naše rituály, naše sranda a naše slzy. To jsou chvíle, na které se nezapomíná. A nepřebijou je ani třísky jako trám a zánět močáku ze studené podlahy sklepení, kde jsme hráli. (usmívá se)

Váš životní partner Thomas je iluzionista. Zajímáte se o jeho práci?
Ne. Nechci skončit jako ženy Modrouvouse – máme doma „tabu“ skříně a kouty. A zároveň jsem nucená být častým divákem a zkušebním vzorkem pro nové triky. Nedovedete si představit, co to je žít s kouzelníkem.

Které kouzlo vás nejvíc uhranulo?
Mě jen tak někdo neuhrane nějakou levitací, já jsem nevěřící Tomáš. Ale zajímá mě to, čemu říkají mentalismus. Tam se pracuje hodně s psychologií diváka. To je fascinující.

Uvidí vás diváci i v jiných projektech?
Velmi krásné bylo letní setkání s režisérem Tomášem Mašínem při natáčení seriálu Ochránce a také hraní v mezinárodním seriálu pro Amazon s názvem The Wheel of Times. Měla jsem profi koučku na britskou angličtinu Naomi Joy Todd, která pracovala i pro seriál Černobyl. A teď jsme čerstvě vyhráli mezinárodního „televizního Oscara“ – mezinárodní Emmy za seriál #martyisdead v režii Pavla Soukupa. Koukněte na něj na Mall.tv. Už dokonce někomu zachránil život. A to je úžasný přesah.