Kromě miliardové investice by mohl dát práci řádově stovkám lidí. Logistické centrum by společnost chtěla začít budovat ještě v letošním roce. Město proto zahajuje vyjednávání se společností HB Reavis, která má dotčené pozemky v tuto chvíli v pronájmu. Jedna jejich část je ve vlastnictví města, druhá je pak v majetku kraje.

„Smlouva s HB Reavis po určitých dodatcích z pozdější doby obsahuje klauzuli, která umožňuje, aby si město převzalo pozemky zpátky," vysvětlil ostravský primátor Tomáš Macura s tím, že nový investor by měl na pozemcích vybudovat nejprve železniční a pak i letecké cargo.

„Pro nového investora je podstatné pozemky získat, včetně dokumentace, jejichž vlastníkem je v tuto chvíli právě HB Reavis, a to včetně stavebního povolení," vysvětlil Tomáš Macura. Doplnil, že rozhodujícím faktorem pro investora je čas.

„S výstavbou by chtěl začít už koncem letošního roku a první ze tří etap by mohla být hotova už v roce 2017. Pakliže bychom nedokázali tento požadavek splnit, s vysokou mírou pravděpodobnosti by tu svoji investici realizoval někde jinde a alternativní lokality už má připraveny, takže pro nás je to skutečně velmi důležité," řekl primátor.

Pokud město vyjedná s firmou HB Reavis převzetí pozemků zpět do svého vlastnictví, novému investorovi by je následně prodalo za odhadní cenu. „Byla by to skutečně významná investice, ani ne tak z pohledu nových pracovních míst, byť i to bude důležité, ale především s ohledem na to, že se významně zvýší význam toho dopravního uzlu," podotkl Tomáš Macura.