„Hodina…,“ popisují čekající u prodejny dlouhodobých časových jízdenek Dopravního podniku Ostrava (DPO) v Porubě časový úsek, na jaký se musí nově příchozí připravit.

Had lidí se tady druhý zářijový den odpoledne vine až k Opavské ulici a zpět. Ale prý jen málokdo se otáčí a vzdává to. Nabít si své ODISky (elektronické peněženky pro zdejší městskou hromadnou dopravu) je prostě třeba.

Nikolaj Apostolov. Zaměstnanecká liga. Apolmont s.r.o.
Na Zaměstnaneckou ligu Deníku se chystají také z ostravské firmy Apolmont

„Právě září je v daném ohledu nezatíženější měsíc. Přitom ale lze naprostou většinu požadavků na nákupy jízdného poptávaných na prodejnách vyřídit odkudkoliv přes náš e-shop,“ konstatuje Tereza Šnoblová, mluvčí DPO. Ten i kvůli „sezoně“ prodejů dlouhodobých jízdenek či ověřování studentských slev vyvíjí větší aktivitu rovněž na sociálních sítích.

Přesto jejich uživatelé tvoří naprostou většinu ve frontách nejen u vozovny v Porubě, ale též v nákupních centrech Kotva v Zábřehu či Venuše v Hrabůvce (na obou těchto místech se stojí v patře). A sem tam někdo nepříliš ochotně připouští, že tuto věc nechává na poslední chvíli. Průměrná doba u okénka je okolo jedné minuty na klienta a požadavek.

Martin Komárek.
Očkovat, očkovat, očkovat

„My děláme pro zkracování front maximum, naše prodejny jsou už týden plně obsazeny personálem u všech okének,“ poznamenává mluvčí DPO, jehož hlavní zákaznické centrum v Dlouhé ulici nově dokonce zřizuje funkci asistentky, která oslovuje ve frontě a nabízí jim pomoc s vyřízením jejich záležitostí. A to bez čekání na místě u takzvaného jízdenkomatu.

Naopak v informačním centru INFO-JIH u „Hlubiňáku“ v Hrabůvce není ani noha. Byť dopravní podnik avizuje, že už i tady se dají jízdenky pořizovat. „Asi to moc lidí nezaznamenalo… a taky tu neověřujeme studentské slevy,“ zaznívá od pokladen.

Tento týden DPO instaluje i nové jízdenkomaty ve Vítkovicích či Výškovicích. Ve městě jich je prozatím dvaadvacet.

Nakupování v Ostravě.
Fond Trigea koupil dva retailové parky na Moravě

„Prodeje kupónů přes e-shop letos v některých měsících převýšily tyto transakce na prodejnách, což je obrovský úspěch. Do loňska totiž tvořily prodeje kupónů na prodejnách přes sedmdesát procent našich tržeb,“ vzkazuje mluvčí DPO. K frontám dodává, že v nich jsou z velké části čerstvě osmnáctiletí, jež vyřizují nároky na slevy zapsané na ODISkách.