Musíte ráno škrábat sklo v autě i zevnitř? Chce to prý více větrat vůz!
/FOTOGALERIE/ Mrazivé dny otevřely na internetových fórech zajímavé téma. Řidiči si vyměňovali zkušenosti jak se jim ráno vyjíždělo. Počítali s tím, že si musí přivstat, aby ráno z oken ometli sníh a oškrábali led. Co prý ale někteří nečekali, bylo přední sklo pokryté jinovatkou o obou stran. Museli škrábat sklo z venku i ze zevnitř.
„Nevíte jak tomu předejít?“ je v současných mrazech častá otázka na internetových fórech, kde si řidiči vyměňují zkušenosti. Jak vyzrát na fyzikální zákony? Uvnitř auta často zůstane vlhkost.
Běžnou vzdušnou vlhkost zvýší třeba voda ze sněhu na botách a z promočených koberečků. Když vypnete motor a topení, začne voda ze vzduchu kondenzovat na tom skle, které jako první při ochlazování dosáhne teploty rosného bodu. V mrazech pak teplota skla dál klesá až pod bod mrazu, takže sklo namrzne zevnitř. Jde o stejný princip jako při námraze zvenku.
„Celé je to o vlhkosti. Holt fyzika. Když dojíždím domů, tak nechávám chvíli vyvětrat interiér, hlavně když víc topím. A od té doby se mi to už nestává,“ radil kolegům jeden z řidičů.
„Klimatizaci na plno a hned je námraze. Moje rada zní: otevřít dveře ať to pěkně větrá, vyřadit, nastartovat auto a klimoška na přední sklo. Než auto oškrábeš zvenku, není už zevnitř co škrábat,“ popsal svou zkušenost další řidič v internetové diskusi.