Stará liazka prošla omlazovací kúrou za 1,5 milionu korun a dnes by jí čtvrtstoletí nikdo nehádal. Jednotka tak je opět akceschopná a může vyrazit k požárům či jiným mimořádným událostem.

Do repase cisterny se proto specializovaná firma pustila vloni v srpnu. „Tyto vozy mají bytelný podvozek a konstrukci, které hodně vydrží. Proto jsme si mohli dovolit tak radikální přestavbu, které se v Česku moc často neprovádějí," prohlásil šéf renovační firmy Radomír Knězek.

Největší půlmilionovou položkou rekonstrukce byla nová strojovna s bronzovým švédským čerpadlem. „Je dvouplášťové, vyhřívané vodou přímo od motoru, takže při zásazích v zimě nehrozí zamrzání čerpadla. Nové není jen toto ´srdce vozu´. Nová je nádrž na vodu, teleskopický stožár s osvětlením, výstražné majáky a elektrický naviják na přední části vozu, který zvládne vytáhnout až sedm tun zátěže. Renovace se pochopitelně dočkaly i původní díly. Oprava se dotkla celé karoserie, brzd i elektroinstalace.

Spolu se staronovou cisternou se záblatští hasiči dočkali ještě další změny. Jednotka má nového velitele Stanislava Tyralu. Ten nahradil Jana Plasguru, který jednotku vedl sedm let a z rodinných důvodů na post rezignoval.