Do tohoto vůbec prvního tendru vyhlášeného ministerstvem dopravy půjde podle něj Leo Express spolu s železničním dopravcem GW Train Regio ve společném sdružení Leo Express GWTR.

„Jsme si jisti, že náš koncept moderní úsporné dálkové dopravy je velmi perspektivní a konkurenceschopný. Věříme, že výběr vítěze tendru bude transparentní a že rozhodnou objektivní kritéria a nejlepší nabídka. Je dobré, že stát otevírá železniční trh i pro další dopravce. Spoléháme na to, že liberalizace nejen dálkové, ale i regionální železniční dopravy bude pokračovat i v dalších krajích naší země. Zkušenosti z trasy mezi Prahou a Ostravou v České republice, stejně jako zkušenosti ze zahraničí, dokládají, že soukromí dopravci umí provozovat železniční dopravu a ke spokojenosti cestujících dokážou poskytovat velmi kvalitní služby za rozumné ceny," míní majitel společnosti Leo Express.

„Firma GW Train Regio je zavedeným dopravcem s víceletými zkušenostmi v oblasti provozování osobní železniční dopravy v několika regionech České republiky a v přeshraniční dopravě, Leo Express zase disponuje potřebným finančním zázemím, má navázány mezinárodní kontakty s dodavateli vlakových souprav a pracuje pro něj špičkový tým zkušených odborníků," doplnill předseda představenstva a ředitel společnosti GW Train Regio František Kozel.

LEO Express. Snímky z testování soupravy na zkušebním okruhu.

Společnost Leo Express začne od letošního prosince už jako třetí dopravce jezdit na trati Praha − Pardubice − Olomouc − Ostrava − Bohumín. O pasažéry na této trati bude soupeřit s Českými drahami a soukromou společností RegioJet.