Teď se to ale změní. Vedení ostravské radnice se rozhodlo vymýtit škvárová parkoviště ve městě. Jsou nevzhledná, práší a v případě deštivého počasí zase znečišťují udržované komunikace.

Jako první přijde na řadu to u Trojhalí Karolina, kde denně bezplatně parkuje téměř dvě stě vozidel. Už v pátek 3. června bude parkování zakázáno.


„Saháme ke kroku, který jsme měli udělat už dávno. Je nepřijatelné, aby se parkovalo v centru města vedle krásné opravené budovy Trojhalí na hlíně," uvedl radní pro dopravu Lukáš Semerák (Ostravak) s tím, že parkovat na něm nebude možné už od pátku 3. června.

„Řidiči, kteří na tomto místě parkují, mohou využít podzemních parkovacích kapacit na Nové Karolině nebo mohou při příjezdu ve směru z Karvinska odstavit auto na parkovišti u Hranečníku a přijet tramvají. V neposlední řadě mohou přijet i vlakem, protože nádraží Ostrava střed je kousek od této lokality," uvedl Lukáš Semerák. Podotkl, že místo je navíc dobře dostupné i městskou hromadnou dopravou. I to je důvod, proč se město rozhodlo, že nebude v okolí Trojhalí rozšiřovat počet parkovacích stání a tento „plac" pouze zatravní. K parkování totiž neměl sloužit ani podle původních plánů.

ŘIDIČI JSOU PROTI

Záměr města se samozřejmě nelíbí řidičům, kteří místo využívají. Marketingový manažer Fóra Nová Karolina Tomáš Lučan uvedl, že pro automobily LPG/CNG a dodávky je v provozu parkoviště za Divadlem Antonína Dvořáka, které je ve stejné docházkové vzdálenosti od obchodního centra jako provizorní parkoviště u Trojhalí. „To navíc nikdy nebylo naší součástí, i když si to veřejnost myslela. Zrušení parkoviště, které se nachází na pozemcích města, proto nemůžeme nijak ovlivnit," uvedl Tomáš Lučan.

SKONČÍ I POD MOSTEM

Jako další přijdou na řadu štěrková parkoviště pod mostem v Českobratrské ulici.

„Tady to bude ale v trochu jiném režimu. Poté, kdy se vyřeší majetkové vztahy k pozemku a doděláme projekty, vznikne na jeho místě nové parkoviště, ale již zpevněné. Nebude tak znečišťovat komunikace a nebude se z něj prášit, ale bude samozřejmě zpoplatněné," vysvětlil radní Semerák. Podotkl, že poté, co si město zamete před svým vlastním prahem, začne tlačit i na majitele dalších šotolinových parkovišť, aby plochy zpevnili.