Hluk z projíždějících aut, nadměrná prašnost a výfukové zplodiny. V takovém prostředí žijí obyvatelé Nové Bělé poblíž Místecké ulice.

Situaci se snažili řešit s Ředitelstvím silnic a dálnic, které komunikaci spravuje. Žádali je, aby zrekonstruovali protihlukovou stěnu, která tady byla postavena v osmdesátých letech minulého století, ale dnes už nevyhovuje a neplní svoji funkci. Realizace takových protihlukových opatření je ale nákladná a závislá na výši finančních prostředků přidělovaných Státním fondem dopravní infrastruktury.

Novobělští proto před rokem napsali představitelům Ostravy dopis, ve kterém popsali všechny problémy, jež je trápí. Žádali je, aby jim strádání vykompenzovali alespoň snížením daně z nemovitostí. Přesněji o jednu až tři kategorie koeficient, který se pro výpočet daně používá. Deník zjistil, jak jednání o úpravě daně z nemovitostí dopadlo.

Náměstek primátora pro finance Tomáš Petřík sdělil, že Nová Bělá návrh, který město musí finančnímu úřadu předat začátkem devátého měsíce, nepředložila.

„Daně z nemovitosti jsme ale probírali na sboru starostů. Chtěli jsme, aby případné úpravy dosáhly konsenzu. Nová Bělá však svůj požadavek nepředložila. Tím pádem se provoz v Místecké ulici do daní nepromítne," vysvětlil Petřík. Dodává, že sbor starostů se ale shodl na jiné úpravě. Ta se týká zvýšení takzvaného podnikatelského koeficientu daně z nemovitostí, která platí pro právnické osoby.

„V zásadě nejde o zvýšení v pravém slova smyslu, protože Ostrava má tento koeficient v porovnání s jinými velkými městy nižší, takže se de facto zvedne na normální hodnotu," uvedl náměstek pro finance. Starosta Nové Bělé Vladimír Stuchlý řekl již dříve Deníku, že pokud by se mohla daň snížit pro lidi, kteří u Místecké bydlí, byl by pro.

„Pro snížení daní z nemovitostí pro celou Bělou bych ruku ale nezvedl. Tyto peníze jsou pro obec zásadní. Z daní máme ročně 1,2 milionu korun. To je hodně peněz, které můžeme investovat do rozvoje," vysvětlil starosta.