„Ostuda!“ komentují to motoristé projíždějící Plzeňskou ulicí, která coby jedna z výpadovek z města vede v jejím sousedství. Platí tu kvůli výstavbě cyklostezky „padesátka“ a vzhledem k současnému stavu uvedené dopravní omezení ještě nějakou dobu potrvá.
„Už to fakt vyhlíželo hotově, asfalt, zábradlí, značení, někdo musel ale něco udělat blbě,“ míní obyvatel z Krmelína, který kolem cestuje denně. Momentálně tam dva bagry strhávají povrch, dávají ho na valníky, které ho pak vyklápějí vedle silnice první třídy.
Dělníci jsou na cyklotrase na slovo skoupí, pouze jeden dělá rukou vlnky… že by důvod? Zhotovitelem stavby je společnost Jankostav a její vedení do uzávěrky oficiální vyjádření neposílá. Zadavatelem je město Ostrava a jeho reakce taktéž doposud nepřichází.
Likvidace už hotového povrchu nové cyklotrasy s nastříkaným dopravním značením vedle Plzeňské ulice mezi Dubinou a Novou a Starou Bělou v Ostravě.
Asi se to trošku nepovedlo
Komentovat to nemíní radnice Jihu (kam Dubina spadá) ani Nové Bělé. Mojmír Krejčíček coby starosta Staré Bělé konstatuje, že se to stavařům „asi trošku nepovedlo“. Na druhé straně je ale docela chápe, počasí ani podmínky na místě jim příliš nenahrávají.
„Projekt zřejmě nepočítal s odstraněním takového množství ornice mezi silnicí první třídy a stezkou či velkým podmáčením pozemků,“ míní starobělský starosta. Nepovedený povrch se podle něj patrně dá nahradit v docela krátkém termínu – v řádu dní.
„Mělo být dávno hotovo, ale termíny se posunovaly kvůli počasí od podzimu. Deště, bláto mokro…,“ dodává Krejčíček. Nová cyklotrasa měří 1600 metrů (z toho 1100 vedle Plzeňské ulice), propojuje jižní sídliště a předměstí, navazuje na hotový úsek na Mošnov.
Podle oficiální zprávy vydané v době zahájení stavby má Ostrava za tuto stavbu zaplatit osmnáct milionů korun včetně DPH. Kdoví, kolik to nakonec bude, když momentální situace u Plzeňské ulice očividně zavání – ostravsky řečeno – zdupanou robotou?