Je příjemný středeční podvečer, do 18. hodiny zbývá jen několik minut. A legendární ostravská hudební partička Buty zahajuje na Česká spořitelna stagi, tedy největším pódiu v areálu Dolních Vítkovic – už osmnáctý ročník čtyřdenního mezinárodního hudebního festivalu Colours of Ostrava.

Zatímco od hlavního vchodu přicházejí stále stovky, možná tisíce nových návštěvníků, zejména ti mladší se před pódiem odvázali a tančí při jejich hitech. „Vašku, též se ti zdá, že ten Radek Pastrňák přibral?“ naklání se za mnou stojící, asi pětadvacetiletá mladá žena s fialovým přelivem – s kelímkem piva v ruce – ke svému (patrně) příteli. „No a co? Mi to nevadí, vždyť hraje bezvadně,“ odvětí jí nadšeně plnoštíhlý muž v tmavých brýlích a slamáku.

Den první na Colours objektivem fotografů Deníku

Colours of Ostrava. Ilustrační foto.
Začínají Colours of Ostrava. Představí se The Cure i Kryštof

Pravda, Buty mají asi to nejlepší za sebou, ale pořád září na současné tuzemské hudební scéně. Ve festivalovém prologu rozhodně své příznivce nezklamaly.

Oproti svému prvnímu účinkování na Colours před sedmi lety, více zpívali, Radek Pastrňák příliš zbytečně nemluvil jako tenkrát, takže publikum bylo velmi spokojeno, což dávalo po každé písničce dostatečně najevo. Colours of Ostrava nabídly ve středu ještě řadu atraktivních domácích i zahraničních umělců, divadelní představení, ale také setkání s vědci a filozofy v rámci mezinárodního diskusního fóra Meltingpot, které se už počtvrté stalo součástí festivalu.

Zlata Holušová
Šéfka Colours Zlata Holušová: Snažím se poslouchat co nejvíce účinkujících