Parní lokomotivu pronajalo Železničnímu muzeu moravskoslezskému Depo historických vozidel v Lužné u Rakovníka. Lokomotiva je nekompletní a zrezivělá.

„Snahou muzea je parní lokomotivu postupně opravovat a podle možnosti ji doplňovat chybějícími díly. Lokomotiva bude oplocena a poprvé si ji mohou návštěvníci prohlédnout při kulturní akci Fajne léto v sobotu 24. srpna odpoledne. Pak bude pokračovat vylepšování vzhledu Kafemlejnku a pro veřejnost bude lokomotiva k prohlídce připravena v říjnu,“ uvedl Vojtěch Hermann, ředitel Železničního muzeum moravskoslezského.

Lokomotivní řada 310.0 je parní lokomotivou, která jezdila na tratích bývalých Československých státních drah. Původně byly lokomotivy vyráběny pro Rakouské státní dráhy pod označením 97. V letech 1883 až 1913 bylo vyrobeno 228 těchto strojů.

close Parní lokomotiva řady 310 s přezdívkou Kafemlejnek na nádraží Ostrava střed. info Zdroj: Deník / Lukáš Kaboň zoom_in

„Po roce 1918 převzaly Československé státní dráhy celkem 133 lokomotiv a přeznačily je na řadu 310.0. Lokomotiva 310.001 je nejstarší lokomotivou této řady u nás, byla vyrobena v roce 1883 jako druhá této řady v lokomotivce ve Vídni-Novém Městě. Tendrové lokomotivy se vyznačovaly baňatým komínem a vysokým parním dómem, umístěným hned za komínem. V našem kraji jezdily např. na Novojičínsku, ale také krátce v Třineckých železárnách,“ přidal zajímavé informace Vojtěch Hermann.