Piknik s tiskovým brífinkem uspořádal Moravskoslezský kraj a Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) ČR a vzhledem k důležitosti stavby si ho nenechal ujít ministr dopravy Vladimír Kremlík. „Úsek, který chybí, je jen o málo delší, nežli atletická dráha ve Vítkovicích. Končí 414 metrů dlouhá noční můra obyvatel Ostravy,“ řekl ministr.
Stavaři přitom nastoupili na Prodlouženou Rudnou už na počátku týdne. Okamžitě po nabytí právní moci stavebního povolení. Jeho vydání umožnila dohoda s odpůrci v čele s Dušanem Richtárem a při odstraňování „věcného břemene“ z pozemku hrál roli mediátora kraj. „Dosáhlo se toho i dobrou vůlí,“ podotkl hejtman Ivo Vondrák.
Vše na téma stavby Prodloužené Rudné najdete ZDE.
Radek Mátl pověřený vedením ŘSD ČR se nechal slyšet, že lhůta k dokončení výpadovky z Ostravy na Opavu je až patnáctiměsíční. „My se ji budeme snažit zkrátit ani ne na třetinu této doby, chceme komunikaci I/11 zprovoznit nejlépe ještě do konce letošního roku!“ uvedl s tím, že celkem bude mít Prodloužená Rudná 6,6 kilometru.
Na přání těch, jež její dokončení blokovali a léta drželi v šachu lidi z Poruby, vyroste extra protihluková stěna. Minimálně pětimetrová. Oddělí novou silnici od okolní výstavby, včetně usedlosti Richtára schovávané už nyní za hustým porostem. Objevit se má u Skalky i lávka pro chodce vedoucí nad komunikací, kterou tam usadí jeřáb.
„A jednu špatnou zprávu přece jen máme,“ konstatoval náměstek moravskoslezského hejtmana pro dopravu Jakub Unucka. In-line bruslaři totiž s budováním Prodloužené Rudné podle něho přišli o nejdelší českou dráhu. Jednomu běžeckému klubu z Ostravy také nevyšel plán pořádání posledního závodu na nedostavěné silnici.