Potřebnou infrastrukturu, inženýrské sítě a komunikace chtělo město připravit pomocí dotace z Evropské unie.

„Dotace však byla podmíněna vykoupením dvou soukromých a jednoho státního pozemku v zóně ve velmi krátkém termínu. V případě, že by se některý z majitelů rozhodl neprodat, dotaci bychom měli výrazně krácenu a město si nemůže dovolit zónu financovat samo. Jde o desítky milionů korun," říká mluvčí Karviné Šárka Swiderová.

Město si prý také samo mapovalo zájem podnikatelů a firem o podnikání právě na území budoucí zóny ve Vagónce. Z něj vyplynulo, že by zájem zřejmě nebyl takový, jaký se předpokládal.

„Nebylo by tedy rozumné pouštět se bez dotace do projektu, který by měl delší časovou návratnost s ohledem na investiční trh," doplnila mluvčí karvinské radnice.

Volné pozemky jsou

Co tedy bude s volnými pozemky dál? Město plánuje nabízet tamní volné plochy bez toho, aby zde budovalo infrastrukturu, sítě či kanalizaci.

„Město vloni přivedlo jednoho většího investora na Nové Pole, letos jednáme s další firmou a měli bychom tedy zaplnit druhou etapu zóny. Na Barboře začne kraj budovat další zónu, tam bude místo pro velkého stratetgického investora, ale také pro menší firmy," doplnila informace Šárka Swiderová.

Samotné prostory Vagónky mají za sebou poměrně pestrou historii. V místech původně stály vilky, vystavěné pro úředníky přilehlé firmy. Během let ale změnily obyvatele a v posledních letech tam žili spíše takzvaně sociálně slabší obyvatelé. Město Karviná nakonec nechalo tamní domy zbourat.