Silnice v centru města i Hrabové jsou od včerejšího rána opět průjezdnější. Lze očekávat, že se situace v průběhu týdne ještě zlepší v závislosti na tom, jak rychle se všichni řidiči o zprůjezdnění Rudné ulice dozvědí.
Klíčový tah Ostravou se uzavřel 19. března letošního roku kvůli havarijnímu stavu mostu překlenujícím řeku Ostravici nedaleko prodejny Hornbach. Řidiči láteřili – buďto mohli vzít za vděk osmikilometrovou zajížďkou před centrum města, kde auta na rampách k Frýdlantským mostům ve špičce jen popojížděla, nebo se vydat opačnou stranou na Hrabovou.
Tam však byla situace ještě horší a tamní obyvatelé nesli běžně dvacetiminutové kolony a nadměrné množství produkovaných zplodin hodně nelibě.
„V ranní a odpolední špičce to bývaly až třicetiminutové kolony přes celou Hrabovou,“ vrací se v myšlenkách k hrůzným měsícům tamní starosta Igor Trávníček, který zprovoznění Rudné bere jako boží smilování.
I přesto jen málokdo využíval co do počtu kilometrů jasně nejdelší, časově však srovnatelnou oficiální objížďku po dálnici až do Koblova! Tomu všemu je od včerejška konec, na Rudnou ve směru do Havířova se opět vrátili řidiči.
Přestože v neděli řada z nich láteřila a spílala silničářům, proč také v okolních ulicích neodstranili dopravní značky, které v podstatě průjezdnost Rudné popíraly, ačkoliv už silnice byla uvolněná.
Rekonstrukce dvou mostů v kritickém stavu spočívala v obnovení protikorozní ochrany ocelové konstrukce, sanovaly se betonové části mostů a v neposlední řadě dostala silnice nový povrch vozovky. „Oprava by měla prodloužit životnost mostu až na třicet let,“ sdělila Nina Ledvinová z Ředitelství silnic a dálnic.
Rekonstrukce stála 62 milionů korun bez DPH a obstarala ji společnost IDS Olomouc.