Jednou z takovýchto služeb je projekt Anděl Strážný. Systém? Jednoduchý. Potřebný klient má u sebe SOS tlačítko, kterým kdykoli může přivolat pomoc.

Paní Vanda Siwá z Třince má se službou Anděl Strážný sepsanou smlouvu, protože její maminka je jednou z klientek, které již ve svém věku pomoc a péči potřebují. „Maminka tuto službu jen chválí a to i přesto, že žije u polských hranic a často tam není signál. Proto máme někdy lehké obavy, nicméně vždy, když maminka volá na dispečink, je s ní zacházeno pěkně a dobře si popovídá,“ sděluje Vanda Siwá.

A také navzdory tomu, že ne všude tento výdobytek techniky funguje na sto procent, situaci lze zachraňovat prostřednictvím možných alternativních řešení. „U maminky paní Siwé jsme konkrétně zřídili roaming, protože víme, že bydlí jen několik metrů od hranic, kde se kříží signál operátorů. Naštěstí se zatím nestalo, že bychom zažili nějaký kolaps kvůli nefunkčnosti signálu, ačkoli takové případy jsou. Jediný případ, kdy jsme museli zrušit spolupráci, se stal u klientky v Orlové, kde došlo k takzvanému „signálnímu stínu“ a nebylo možné se spojit skrze ani jednoho operátora,“ říká Jarmila Kretková ze služby Anděl Strážný.

Pocit klidu

„Jsem celý den v práci a služba Anděl Strážný mi rozhodně i přes to všechno dodává více klidu, když vím, že kdyby se cokoli dělo, pomoc nastane rychle. Takovéto projekty rozhodně podporuji,“ dodává Vanda Siwá.

Služba Anděl Strážný nedávno spustila také nový projekt, takzvanou „povídací linku“, na které si mohou komunikativnější klienti popovídat s dispečerem například ve chvílích, kdy se cítí osamocení nebo nejistí. „Povídací linka má u seniorů poměrně velký úspěch. V případě krize ji navíc mohou klienti spustit také pomocí SOS tlačítka a poté už je dispečeři vždy přesměrují na správnou adresu,“ popisuje možnosti služby Jarmila Kretková.