VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Šmejdi mění taktiku. V našem kraji lákají klienty lékáren Dr. Max

Do věrnostního programu lékáren Dr. Max se přihlásily na dva miliony lidí. Podvodníci, kteří seniory jejich jménem oslovují, mají vysokou pravděpodobnost, že se trefí.

13.1.2016
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: archiv Deníku

„Vyhrála jste na klientskou kartu při slosování. Pro výhru si přijďte tam a tam…," to má být nová taktika „šmejdů", tedy firem, které pořádají prodejní akce s předraženým zbožím a pod různými záminkami na ně lákají zejména seniory. Nyní si k tomu vyhlédli celostátní řetězec lékáren Dr. Max, píše v dnešním tištěném vydání regionální Deník.

„Na klienty v Moravskoslezském kraji se v poslední době několikrát jménem lékáren Dr. Max obrátili podvodníci, kteří pod záminkou vyzvednutí výhry ze slosování klientských karet lákají seniory na předváděcí akce. Nejprve je kontaktují telefonem, potom posílají písemné pozvánky. Na nich už o Dr. Max není ani slovo," popisuje praktiky Michal Petrov, mluvčí společnosti Česká lékárna holding, pod kterou lékárny Dr. Max patří.

Včera v Havířově

Jedno se však šmejdům upřít nedá: důmyslnost, s jakou se snaží na potenciální oběti zapůsobit. Právě lékárny Dr. Max se ve své reklamní kampani zaměřily zejména na důchodce. Do jejich klientského programu se přihlásily už téměř dva miliony lidí. Podvodníci, kteří seniory jejich jménem oslovují, tak mají vysokou pravděpodobnost, že trefí do černého.

„Zavolali mi na pevnou linku. Toto číslo kromě nejbližší rodiny nikdo nemá. Ptali se mne, zda mám novou klientskou kartu Dr. Max a tvrdili, že v prosinci bylo slosování a vyhrála jsem tisíc korun," líčí jedenaosmdesátiletá Vilma Chwistková z Havířova, jak se ji snažili dostat na předváděcí akci. Ta se konala včera v havířovské restauraci Nelli.

Jenže narazili paní Chwistková je obezřetná a navíc je nepřítel podobných akcí. Nelenila a šla se přímo do příslušné lékárny přeptat, jak to s její výhrou je. A tam se dozvěděla pravdu.

„S pořádáním prezentačních akcí nemáme nic společného. Varování před podvodníky otiskujeme pravidelně ve svých letácích, kterých měsíčně distribuujeme v rámci republiky zhruba milion," objasňuje Michal Petrov s tím, že v této souvislosti již podávali také několik trestních oznámení.

Nicméně ani šmejdi to nevzdali.

Zanedlouho přišla paní Chwistkové pozvánka do schránky. „Tam už ale nebylo o lékárnách ani slovo. Později mi ještě jednou volali a ověřovali, zda na akci přijdu," říká seniorka. Jak doplňuje Michal Petrov, podobné aktivity šmejdů se šíří zejména na severu Moravy. Jen za poslední tři týdny jich evidují pět. Tento počet je sice relativně nízký, ale jde jen o ty seniory, kteří kontaktovali lékárnu.

Zároveň se ale Petrov distancuje od možnosti, že by údaje klientů, včetně telefonických, unikly z jejich databáze. „To je vyloučeno. Pouze osoby s autorizovanými certifikáty mají možnost hromadně exportovat taková data. Každá aktivita v klientských databázích je přitom zaznamenávána. Netušíme, odkud podvodníci telefonní čísla znají," říká rezolutně. A právě případ paní Chwistkové mu dává za pravdu. Ta totiž své číslo na pevnou linku nesdělila ani při registraci do klientského programu lékáren Dr. Max.

Autor: Iva Mušálková

13.1.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
DVĚ DERBY V TÝDNU. Hokejisté Třince a Vítkovic si to příští týden v rámci extraligy rozdají hned dvakrát. V úterý 24. října budou hrát doma Oceláři, v pátek 27. října se derby přesune do Ostravy.

Vítkovice se zadrhly, Třinec se drží na špici

Jiří Vzientek v ostravské redakci Deníku.

ON-LINE s Jiřím Vzientkem, krajským zastupitelem a kandidátem ČSSD do PČR

Laser ukázal, že firma šetřila na asfaltu. Silnici zřejmě opraví znovu

Vedení kraje nedávno začalo pomocí laserového zaměřování kontrolovat firmy, jak kvalitně opravují vozovky. Používá k tomu technologii, která pomocí paprsku dokáže změřit tloušťku asfaltu. A pochybení se ukázalo hned při prvním testu. 

Superdebata Deníku: ptejte se Babiše a dalších lídrů

Pokud chcete ještě něco vědět před volbami od kandidujících stran, máte šanci se zeptat právě teď. Deník ji vašim jménem položí už ve čtvrtek 19. října, tedy den před parlamentními volbami, desítce lídrů politických stran při závěrečné předvolební debatě v sídle listu.

Tento týden představíme školáky ze ZŠ v Milíkově a Bukovci

Spolu se začátkem nového školního roku odstartoval ojedinělý projekt Deníku, který má ambice stát se stejně oblíbeným a úspěšným, jako jsou například Miminka - pravidelné série fotografií novorozeňat z českých porodnic.

O svatební obřady na úřadech mají snoubenci pořád zájem, roli hraje také cena

Někteří snoubenci chtějí mít svatbu na jednom místě s obřadem i hostinou. Obřad tak obvykle pořádají na okrajích měst, v horských hotelech nebo penzionech. Zájem o sňatky na úřadě ale přesto neupadá.  

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení