Prvním laureátem se stal Ivan Dejmal. Ten získal cenu pro mladého umělce do 33 let v oboru činoherní tvorby. Poděkoval rodině, přátelům, svým kantorům i kolegům.  

„Co pro mě cena znamená? Ujistil jsem se v tom, že mi erudovaní lidé naznačili, že jdu po správné cestě. A že jsem mohl při této příležitosti poděkovat lidem, kterým poděkovat chci. A co dál? Především nezpychnout, stát pevně nohama na zemi a dal tvrdě pracovat…,“  svěřil se Deníku mladý umělec, který na ostravském jevišti exceluje v poslední době zejména v činoherním představení Peer Gynt.

Skvělá Desdemona

V kategorii Opera získala cenu za ženský výkon německá umělkyně, narozená v Tunisu, Maida Hundelingová. Získala ji za postavu Desdemony v opeře Otello. „Mohu říct, že všechny mé dosavadní role přišly ve správný čas. Stejně tak Desdemona. Je to úžasný kontrast v mém jinak dramatickém repertoáru. Role Desdemony znamená jedno velké vnitřní drama. A to samozřejmě vyžaduje, že musím zpívat vyrovnaně a neustále si opakovat: někdy méně znamená více. Giuseppe Verdi je pro mě vždy hlasovou kúrou….,“ uvedla umělkyně pro Deník. „Narodila jsem se v tuniské Bizertě, ale rodiče jsou Němci a oba v Německu pracovali. A protože pracovali v cizině, učila jsem se odmalička respektovat jiné země, jejich obyvatele a kulturu. Je to pro mě důležitá zkušenost, ze které čerpám dodnes. Ráda zpívám po celém světě a také v Ostravě je velmi milé publikum, takže když budu opět oslovena, ráda zde přijedu,“ dodala Maida Hundeling.

Úchvatná Rebecca

Třetí Thálie - za Ostravu - patří výborné slovenské zpěvačce a herečce Kataríně Hasprové. Oceněna byla za roli Paní Danversové v mysteriózním muzikálovém hitu Rebecca. Katarína Hasprová je  v této inscenaci – podle hodnocení Herecké asociace -, skutečným prototypem podlé ženy, femme fatale se vším všudy. „Neumím popsat euforii, ale i dojetí, když jsem cenu přebírala. Jsem pochopitelně velmi šťastná. Je to úžasný pocit z takového ocenění. A s velkými emocemi jsem četla později několik desítek krásných esemesek, které mi během večera ještě chodily. Chtěla bych poděkovat režisérce Gabriela Petrákové,  dramaturgovi Patricku Fridrichovskému, Michaelu Prostějovskému za krásné texty a celému ostravskému souboru operety/muzikál. V Ostravě se cítím vždy velice dobře,“ sdělila Katarína Hasprová Deníku. „A publikum je zde velice citlivé, divadlu skvělé rozumí, což je báječné,“ dodala šťastná Katarína Hasprová.

Richard Böhm patří  Ostravě

Cenu za celoživotní mistrovství převzal – tedy Cenu Thálie – v sobotu v pražském Národním divadle někdejší tanečník a pedagog Richard Böhm.

Richard Böhm

Brněnský rodák, žák baletní školy Iva Váni Psoty, sice začínal v Moravském divadle v Olomouci, ale poté nastoupil do tehdejšího Státního divadla v Ostravě, kde působil v letech 1964 až 1985 a ztvárnil zde například prince v Popelce, tančil v představeních Labutí jezero,  Pavoučí hostině, Ondrášovi, Peer Gyntovi, Spící krasavici, Antoniovi a Kleopatře, Bachčisarajské fontáně, Giselle a mnoha dalších.