Učitel informatiky provozuje falešné stránky archeoparku, za stažení chce peníze
Máte firmu, restauraci či jiný podnik. Na internetu se najednou objeví stránky, které se tváří, jako by patřily vašemu podnikání. Dobré jméno mu ale rozhodně nedělají. Jde o falešný web, který kvůli nepřesným údajům a dalším věcem naopak škodí a lže. Ano, i tohle se ve světě internetu stává. Momentálně se s tím potýká Archeopark v Chotěbuzi.
„Bohužel se potýkáme s vypočítavostí majitele podobné domény, která se navíc při používání internetových vyhledávačů zobrazuje jako první,“ upozorňuje Muzeum Těšínska – provozovatel Archeoparku Chotěbuz, které vydalo i podrobnou tiskovou zprávu pro média.
„Nepravé stránky obsahují například špatné údaje o provozní době, takže občas ráno u vstupu stojí nazlobení návštěvníci, kteří měli za to, že otvíráme o hodinu dříve. Jsou tam i nepravdivé údaje například o výukových programech pro školy, z nichž některé už dávno nenabízíme, a další,“ říká vedoucí Archeoparku Chotěbuz Iva Ráblová.
„Ta stránka nejen zneužívá a záměrně mění naše informace, ale neoprávněně používá také naše texty a fotografie,“ doplňuje mluvčí Muzea Těšínska Iva Lupková.
Lidé z muzea a archeoparku dokonce znají i totožnost majitele stránek.
Jde o středoškolského učitele informatiky, který už s muzeem také komunikoval. Proč? „Za ukončení této činnosti požaduje finanční náhradu,“ dodává mluvčí Muzea Těšínska.
Archeopark ale žádné takové peníze platit nebude a všechny své návštěvníky i příznivce prosí, aby pro jakékoli informace či komunikaci s nimi využívali jediné pravé stránky. „Jedinými oficiálními stránkami Archeoparku jsou tyto: www.archeoparkchotebuz.cz,“ zní závěr tiskové zprávy.
Nejde přitom o první podobný případ na Karvinsku. Po městě Český Těšín chtěl například v minulosti peníze člověk, který založil facebookopvé stránky, na kterých informoval o dění ve městě.
„Městu je pak nabízel k prodeji, chtěl za ně řádově desítky tisíc korun. Město jeho nabídku odmítlo. V současné době existuje také takzvaná fun page, tedy facebooková stránka se stejným názvem, jaký má oficiální facebooková stránka města. Její zakladatel dokonce používal i stejné logo,“ říká mluvčí českotěšínské radnice Dorota Havlíková.
Oficiální facebook města zájemci poznají snadno. Jmenuje se Město Český Těšín a jeho profilové logo tvoří nápis Český Těšín velkými písmeny, kde jsou místo klasické diakritiky používány vodorovné čárky.