Filip to považuje za nový challenge (výzvu): „Takže, už nejen, jak se dostat do Poruby, ale i z ní?“ Naráží totiž na fakt, že omezeny jsou tři příjezdy do skoro sedmdesátitisícového obvodu. Nemluvě o sousedních – Svinově, Třebovicích, Martinovu.

V ulici 28. října dělají celkovou rekonstrukci mostů přes řeku Odru, provoz je sveden v obou směrech do jednoho pruhu, plus dalšího pro autobusy. V ulici Nad Porubkou budují kruhový objezd a v ulici 17. listopadu opravují lávku přes Porubku, musí se jinudy.

Samozřejmě nadále trvá uzávěra mostu v Přívoze, kvůli němuž se na Hlučínsko a Opavsko teď jezdí právě v „porubském“ západním směru. A do toho přichází omezení na jedné z hlavních křižovatek ve městě, sice jen částečné, ale ve špičkách je to poznat.

„Katastrofa, od z Poruby kolona až k Nové Vsi, rovně do centra se nedá. Napravo na Jih je zúžení do jednoho pruhu, kvůli němuž se další kolona tvoří směrem z Přívozu už od dálničního sjezdu,“ říká k situaci ze středečního pozdního rána taxikář Radek.

Dopravní podnik sice avizuje v souvislostí s výměnou kolejnic jen „změnu organizace“ tramvajových linek 3 a 11 a autobusové linky 57, ale zákazy vjezdu a odbočení jsou zde i pro ostatní… a hlídají je dopravní policisté. Skončit to má do středy 4. srpna.

„Všem cestujícím i řidičům, kterých se to dotýká, se omlouváme a děkujeme za pochopení. Náhrada opotřebovaných kolejí už byla v daném místě zapotřebí. Věříme, že jejich opravu veřejnost ocení,“ uvádí za ostravský dopravní podnik Tereza Šnoblová.

Veřejnost dává zapravdu představitelům Poruby či Třebovic, kteří poukazují na dopravní trable při tolika uzávěrách i omezeních. „Co jste dělali, pajtaši, v době covidu, kdy všichni seděli doma?“ ptá se Petra. Prý je škoda, že se neopravuje za lockdownu.

„Kecy, že jednu cestu má na starosti ten, druhou onen, pak vzniká taková patlatnina, že je zavřené všechno,“ zlobí se Libor. Spousta lidí se pozastavuje třeba i nad děním na mostech mezi Novou Vsí a Svinovem, po rozkopání se tady nic velkého neděje.