„Zakázka pro Aeroflot pro nás představuje vynikající příležitost vyzkoušet si opravárenské práce na tomto typu letadel. Samotnou údržbu bude provádět primárně specializovaný tým přímo od Airbusu. Naší zaměstnanci jim ale budou asistovat a po jejich boku získají cenné zkušenosti pro další zakázky. Aktuálně máme na údržbu letounu Airbus A330 vyškolený tým třinácti mechaniků různých specializací a všichni budou do prací zapojeni. Pro firmu jako celek pak půjde o velmi cennou referenci,“ říká Vladimír Stulančák, generální ředitel společnosti JOB AIR Technic.

Ta v uplynulých dvou letech nakupovala potřebné nářadí a vybavení k údržbě obřích letadel. Zároveň musel mít JOB AIR zkolaudovaný druhý opravárenský hangár, kam může přesunout část nasmlouvaných zakázek na údržbu menších letadel typu Airbus A320, respektive Boeing 737.

Airbus A330 v barvách ruského Aeroflotu přiletěl k údržbě na mošnovské letiště. Airbus A330 v barvách ruského Aeroflotu přiletěl k údržbě na mošnovské letiště.Autor: JOB AIR Technic

Dočasným domovem širokotrupého Airbusu A330 bude nyní zhruba dva měsíce větší hangár z roku 2008, který patří k největším ve střední Evropě. „Původně byl navržen tak, aby pojal dvě širokotrupá letadla velikosti Boeing 757. Airbus A330 má trup dlouhý zhruba 60 metrů a rozpětí křídel také přes 60 metrů,“ vysvětlil mluvčí mošnovské společnosti Jaroslav Martínek.

JOB AIR Technic v oblasti širokotrupých letounů spatřuje velký potenciál hned z několika důvodů. V Evropě není příliš mnoho hangárů, které jsou schopny přijmout tak veliká letadla do standardní údržby. Tím dalším je fakt, že na rozdíl od úzkotrupých letounů typu Airbus A320 a Boeing 737 nepodléhají větší typy tolik sezonnosti.

„Zjednodušeně řečeno: menší letadla jsou typicky v údržbě přes zimu a v čase letních dovolených jsou plně využívány k charterovým letům. To u širokotrupých letadel neplatí a jejich údržby je tak možné plánovat po celý rok. Navíc můžeme přijímat stroje z celé Evropy, Ruska, Blízkého východu i severní poloviny Afriky. Potenciální okruh zákazníků je tedy značný a chceme ho plně využít,“ doplnil Vladimír Stulančák.