Zástupci odborné i laické veřejnosti se snažili ministra dopravy přesvědčit, že jeho postoj k celé věci je založen na nepřesných informacích, které mohou nevratně a negativně ovlivnit část Havířova. Neúspěšně.

„Ministr namísto toho na nás doslova začal řvát, co po něm chceme, když se všechny státní orgány vyjádřily pro demolici. Diskuse neměla smysl, protože pan ministr vedl debatu na úrovni hospody čtvrté cenové kategorie," dodává Martin J. Kadrman, viceprezident Asociace sdružení pro ochranu a rozvoj kulturního dědictví ČR (ASORKD) .

Dodal, že Prachařovi navrhl zřízení expertní skupiny, která by posoudila další směřování projektu. „Řekl, ať si zřídíme, co chceme," dodal Kadrman.

Vizualizace budoucí podoby havířovského dopravního terminálu.

Architekt z havířovského sdružení Adam Guzdek ještě připomněl, že se snažili upozornit ministra na fakt, že předložený projekt je záměrně podfinancovaný. „Nabízí se tak obrovský prostor vícepracem, které však nejsou propláceny z evropských fondů, ale ze

státního rozpočtu," argumentuje Guzdek.

Stejně tak je podle ČKA záměrně přefinancována kalkulace na možnou rekonstrukci nádraží, kterou provedly České dráhy. „Úředníci to ministrovi postavili tak, že demolice a stavba nového je levnější než rekonstrukce stávající budovy," dodal Guzdek.

Vlaková stanice postavená v 60. letech v bruselském stylu je podle architektů mimořádně cenná a zaslouží si opravu a zachování. Vlastník, České dráhy, má ale jiný názor. Zatímco exministr dopravy Zdeněk Žák rozhodl, že se bourat nebude, neboť na to nejsou peníze, po nástupu Antonína Prachaře se opět preferuje demolice.

S ministerstvem i zástupci Českých drah souhlasí také představitelé Havířova, kteří argumentují tím, že do přípravy projektu už byly investovány miliony korun, a je proto škoda projekt nyní zvrátit.

Město se má podílet na úpravě prostoru před nádražím, na což už získalo příslib dotací od Evropské unie.