Státní zástupce Janouška obžaloval z obecného ohrožení. Podle něj se dostatečně nevěnoval jízdě, nerespektoval návěstidlo „Stůj“ a vjel na úsek trati, kde jela právě druhá souprava. „Nepamatuji si vůbec na nic. Vnímal jsem jen houkání sanitky. Úplně jsem se probral až později na posteli v nemocnici Zraněným jsem se omluvil dopisem,“ prohlásil bývalý strojvedoucí, který dál pracuje u Českých drah jako elektromechanik. Mezi předvolanými svědky byl i průvodčí Jaromír Nytra. „V ten den jsme měli kvůli dveřím, které nešly dovřít, asi třicetiminutové zpoždění. Jeli jsme normální rychlostí, takže jsem si něčeho podezřelého nevšiml. Následkem toho jsem utrpěl lehčí zranění. Nějakou dobu jsem vůbec nemohl spát, pořád se mi to vybavovalo,“ dodal průvodčí Jaromír Nytra.

U soudu vypovídali cestující

Několik předvolaných cestujících popsalo, jaká zranění kvůli střetu vlaků utrpěli. „Jela jsem právě se svými kamarádkami na školní akci. Najednou jsme si všimly, jak strojvedoucí vyběhl z kabiny. Po nárazu jsem spadla do uličky. Narazila jsem si prst a koleno. Všude kolem se linula spálenina a sypalo sklo. Dlahu mi sundali po dvou týdnech. Náhradu škody jsem už dostala,“ upřesnila studentka.

Další zraněnou byla důchodkyně. „Naštěstí jsem seděla zády ve směru jízdy. Měla jsem ale nohu přes nohu, takže jsem si ji podvrtla. Zároveň jsem si pořádně narazila záda a krk,“ postěžovala si důchodkyně. Bezprostředně po železniční nehodě začali policisté s vyšetřováním. Z rychloměrných pásků zjistili, že strojvedoucí před nárazem použil rychlobrzdu. „Snížil tím rychlost ze sedmdesáti kilometrů v hodině na jednačtyřicet. Následky by jinak byly horší,“ připomenul mluvčí policie ve Frýdku-Místku Ivan Žurovec.

Při nehodě bylo zraněno šestapadesát cestujících. Další líčení bude pokračovat tento čtvrtek. Rozsudek by soudce mohl vynést ve středu 7. října.