"Když jí na Štědrý den dopoledne zazvonil telefon, zřejmě netušila, že na druhém konci je podvodník, který má zálusk na její úspory. Muž se ji představil jako zaměstnanec banky a sdělil jí, že se někdo pokusil z jejího účtu vybrat peníze. Aby své peníze ochránila, navrhl jí vytvoření nového účtu a zablokování karty. Poté ženu navedl k převedení peněz ze stávajícího účt.u na účet „nový“. Současně od ní získal přístupové údaje k platební kartě, což využil k dalším platebním transakcím," popsala mluvčí policie Kateřina Kubzová

Poškozená tak během svátečního dne přišla o bezmála 200 tisíc korun. Frýdecko-místečtí policisté ve věci zahájili úkony trestního řízení pro podezření ze spáchání trestného činu podvodu a neoprávněného opatření, padělání a pozměnění platebního prostředku, za což dosud neznámému pachateli hrozí až pětiletý trest odnětí svobody.

"Jelikož prevence není nikdy dost, policisté opět nabádají v těchto případech k maximální obezřetnosti. Nikdy cizím osobám neposkytujte své přístupové údaje k účtu či platební kartě. Skuteční zaměstnanci banky (bankéři) nikdy nepostupují tak, že by telefonicky požadovali tyto přístupové údaje a naváděli k různým bankovním transakcím," dodala závěrem Kubzová a doporučila ověřovat si pravdivost informací, které volající sděluje, přímo u své banky, ať už osobně či telefonicky.