„Lyžovali jsme sice přes sto dní, nicméně začátek nebyl takový, jaký by měl být,“ řekl Alois Martynek. „Těch sto dní bylo posunutých, a tím pádem je to neefektivní,“ dodal.
O co jde? V Mostech, podobně jako v ostatních velkých střediscích, začala sezona až poslední prosincový týden. „Předloni jsme začínali 2. prosince, což bylo prakticky ideální, naopak v roce 2011 jsme lyžovali od 22. nebo 23. prosince, kdy jsme s odřenýma ušima dokázali nastartovat jednu ze tří sjezdovek. To bylo špatné, protože celé svátky byly jakoby na půl plynu,“ vzpomínal Alois Martynek.
Připomněl, že na přelomu roku navíc panovalo nevlídné počasí, kdy prakticky nesvítilo slunce, a to se také promítlo do návštěvnosti.„Celé to období bylo mimořádně špatné,“ zopakoval. Druhý problém nastal v únoru, kdy přišly třeskuté mrazy. „Bylo to zrovna v období, kdy měl jarní prázdniny okres Karviná, což bylo i pro nás důležité. Zrovna mrzlo, bylo minus čtyřiadvacet stupňů a podobně, a řekl bych, že dost velký pokles měla všechna střediska,“ naznačil Alois Martynek.
Sezona v Mostech definitivně skončila o Velikonocích
„Hodnocení není dobré. Bylo to o dost horší než v předchozích letech. Říká se, že vánoční svátky jsou třetina sezony. Tolik to zase není, ale u nás odhaduji pokles o dvacet až pětadvacet procent návštěvníků,“ naznačil šéf skiareálu. Ten funguje celoročně. Již na konci března v Mostech spustili část letního programu, konkrétně dětské a bungee trampolíny. Návštěvníci se rovněž mohou projet na bobové dráze. Areál tento nevšední zážitek nabízí celoročně, zájem o atrakci však tradičně stoupá právě v jarních měsících.
„Při pěkném počasí je v tomto období v provozu denně od desíti do sedmnácti hodin,“ připomněla Vanda Martynková, která zde pracuje. Dodala, že zatímco jednotlivci rezervaci nepotřebují, u větších skupin se to naopak vyplatí. „Je to lepší například pro školy, bobovka je vyjde levněji,“ naznačila.
Mostecká dráha patří k nejznámějším atrakcím v celém regionu – vybudovali ji už v roce 2004 jako vůbec první nadzemní bobovou dráhu v České republice. Celkem měří 950 metrů, z toho sjezd dráhy je dlouhý 650 metrů. Elektronická časomíra umocňuje zážitek z každé jízdy a motivuje k organizování neoficiálních i oficiálních závodů.