Zámecký park a nový park Jižní svahy vznikly v roce 2011. „A to z neudržovaných pozemků pod frýdeckým zámkem a Hasičskou ulicí. V roce 2007 jsme provedli první dendrologické a geologické průzkumy, ale také hlukovou studii. V roce 2008 jsme nechali zpracovat projektovou dokumentaci, která pochází z dílny Zahradní a krajinářské tvorby z Brna, a v roce 2009 jsme vybrali dodavatele stavby. Samotnou realizaci projektu jsme zahájili v roce 2010 a ukončili o rok později," uvedl vedoucí odboru životního prostředí a zemědělství Jaroslav Zezula.

V parku u zámku byla obnovena vyhlídková „bašta" a nedaleko ní byl umístěn altán s textilním celosezonním zastřešením. Až na menší detaily se také povedlo obnovit cestní síť původní zahrady. Na předlážděné promenádní trase byla vystavěna odpočinková terasa i centrální dětské hřiště a na přilehlém svahu byla nad výraznou terénní strží umístěna spojovací dřevěná lávka. Oba parky propojuje dlouhá linie opěrné gabionové zdi, na jejíž koruně byla postavena trasa chodníku.

Vyčištěný prostor od náletových dřevin a buřeně nyní zaplňují solitérní stromy, které nebrání průhledu na dominantu zámku. Na méně strmých místech byly založeny trávníkové plochy se zachováním původního bylinného patra a na zbylých těžko přístupných svazích byly vysazeny půdopokryvné dřeviny, jako je břečťan a loubinec, které by měly postupně prolnout konstrukcemi drátokošů gabionových zdí. Východní část svahů zdobí neplodící třešně, které částečně navozují atmosféru zaniklých městských sadů. Při hlavním promenádním chodníku byly založeny trvalkové záhony.

Jak se parky líbí samotným lidem, to jsme se zeptali v ulicích města. „Přiznám se, že jsem tam ještě nebyl, ale viděl jsem fotografie. Myslím si, že parky jsou pěkné. Je to mnohem lepší, než to vypadalo dříve," řekl Josef Sojka a dodal: „Hlavně, ať parky nejsou terčem vandalů." Mladá maminka Martina Kročová již parky se svými dětmi navštívila. „Je určitě fajn, když ve městě můžete s dětmi zajít na místo, kde to pěkně vypadá a navíc tam nejezdí auta," řekla žena.

Celkové náklady si vyžádaly téměř 20 milionů korun, přičemž 13,5 milionu bylo hrazeno z dotací.