Zavedením bezplatné přepravy chtějí obyvatele města přesvědčit, aby tolik nejezdili osobními automobily. Lidé tak budou moci jezdit autobusy zadarmo až do výstavby obchvatu.

S tímto krokem však od samého počátku nesouhlasili opoziční zastupitelé. Tvrdí, že se jedná o drahý populismus, který nakonec zaplatí všichni obyvatelé města.

Petr Konůpka (ODS) je přesvědčen o tom, že celý projekt v žádném případě ekologii neuleví a lidé i nadále budou jezdit do centra auty. Zda jsou už nějaké výsledky, a v jakém stavu se nyní nachází systém MHD zdarma, to se ptal na zasedání zastupitelstva Miloš Merta (ODS). „Nějaká doba od zavedení již uplynula a jistě probíhá průběžné vyhodnocování tohoto systému. Jakým způsobem tedy ovlivňuje dopravní zatížitelnost města, jaký má účinek na ekologický stav a čistotu životního prostředí ve městě? Máte už zdokumentováno, kolik pasažérů v současné tohoto systému využívá,“ tázal se Merta.

Na jeho dotazy reagoval náměstek primátora Michal Novák s tím, že je ještě brzy na přesné výsledky. „K zavedení MHD zdarma nás přiměl nárůst silniční dopravy ve městě, která je předimenzovaná nejen na průtahu, ale v době dopravní špičky také na dalších hlavních tazích ve městě. Na vyhodnocení využitelnosti MHD zdarma je poměrně brzy, projekt funguje teprve od dubna, přesto již nyní můžeme sdělit první čísla,“ uvedl Novák. Podle něj ve srovnání s dubnem 2010 přibylo v dubnu 2011 téměř 11 procent cestujících, konkrétně jich tedy přibylo 26 510. „Ještě přesnější bude analýza za měsíc květen, která se v současné době zpracovává.

Statistické údaje poukazují na to, že lidé využívají MHD ve větší míře a je tedy předpoklad, že na silnicích ubylo automobilů, což má jistě příznivý účinek také na životní prostředí,“ doplnil s tím, že s opozicí, která je proti tomuto projektu, jsou připraveni věcně argumentovat a oponovat, a to statistickými čísly a jednoduchým srovnáním období roku 2010 a 2011.