„Historie mně baví od mých jedenácti let – zájem ve mně vyvolal báječný učitel Vojtěch Boháč někdy v šesté třídě na základní škole,“ prozradil Polášek s tím, že v muzeu poprvé pracoval jako student v rámci prázdninové brigády v letech 1978 a 1979. Poté nastoupil do Okresního vlastivědného muzea. „Bylo to v dubnu 1981, tehdy se za mne přimluvil bývalý ředitel Vladimír Škuta,“ doplnil Polášek.
Náplň práce Jaromíra Poláška je pestrá. „Připravuji odborné přednášky a vzdělávací akce pro veřejnost, vycházky a exkurze, odborné a výukové programy pro školy, menší studijní i velké výstavy nejenom v našem muzeu, ale také v dalších muzeích. V pracovní době mi už většinou nezbývá dostatek času na další odbornou činnost,“ vysvětlil Polášek, který se zabývá mimo jiné výzkumem dřevěných sakrálních staveb, zaniklých industriálních památek v oblasti Beskyd, jako jsou například vodní nádrže – klausy, plavební kanály, zaniklé rudné doly, horské sklárny.
Poláškovi rovněž učarovaly historické vozy. „Loni jsem byl na 18 veteránských srazech, nejdále v Mořicích u Prostějova, jednou jsem byl na Slovensku a třikrát v Polsku,“ vypočetl Polášek. „Trabanta jsem prodal v roce 1997, přesto se stále jezdím podívat na některé trabanťácké srazy. Na první sraz italských automobilů jsme s mou ženou zavítali v roce 2006, od roku 2007 pomáháme při přípravě srazů a letošní sraz ve Frýdku-Místku jsme vymysleli a dotáhli až do konce,“ řekl Polášek, který je nyní příznivcem italských vozů. Polášek také prozradil, který vůz by chtěl mít. „Kupodivu nic vzhledově exkluzivního – Fiat Ritmo – Bertone Cabrio. A samozřejmě všemi deseti bych bral kultovní Fiat 500,“ uzavřel Polášek.