Nádražní ulice je totiž v posledním roce zřejmě nejkritizovanějším úsekem ve městě. Řidiči se zlepšení dočkají na podzim, oprava ovšem opět přinese nepopulární omezení.

„Předmětem řady dotazů ze strany řidičů se v poslední době stává vozovka v Nádražní ulici,“ potvrdila Šárka Szlaurová z třinecké radnice. Připomněla, že na neutěšený stav cesty měla vliv jednak loňská stavba v rámci projektu revitalizace Olše, kdy se zde ukládalo kanalizační potrubí až do čtyřmetrové hloubky, a jednak se na ní v současné době podepisuje zvýšený provoz těžké nákladní dopravy, který způsobila objízdná trasa kvůli opravě mostu na silnici I/11 v Neborech. Kamiony jezdí kolem nádraží už od poloviny března.

„Prosíme řidiče o trpělivost, protože nyní je možné provádět pouze nejnutnější lokální opravy, a to takovým způsobem, aby byla zachována tranzitní doprava vedoucí přes Třinec. Zlepšení této situace se dá očekávat po opravě mostu na silnici I/11, která by měla skončit o měsíc dříve, než bylo původně plánováno. Tedy do konce července letošního roku. Poté by měla proběhnout nejprve oprava některých kanalizačních poklopů a následně i frézování a pokládka živice v celém poškozeném jízdním pruhu,“ zdůraznila Szlaurová.

Opravu má na starosti třinecký ekonomický odbor. Jeho vedoucí Daniel Fojcik v úterý Deníku řekl, že na základě smlouvy se správcem silnice půjde o opravu jednoho jízdního pruhu v délce zhruba dvou kilometrů, a to v místech, které poničila stavba kanalizace. Byť je podle něj těžké přesně určit, co poškodila loňská stavba a co nyní kamiony.

Mobilní semafory prý budou použity jen v nutných případech. „Je připraveno výběrové řízení, chtěli bychom opravit jeden pruh od nádraží až po Konskou nejpozději v září. Budeme chtít udělat vše pro to, abychom čím jak nejmíň používali světla, ale určitě tam jsou místa, kde to bez nich nepůjde,“ naznačil Fojcik.

Kanalizaci mají Třinečtí za sebou, do života obyvatel nyní významně zasahuje obří stavba železničního koridoru. Akce se v těchto dnech dostává do své druhé poloviny.