Že je 21. století, připomíná jen světelná tabule, jež na budově informuje o odjezdech a příjezdech autobusů. „Co se týká vzhledu autobusového stanoviště, nelíbí se mi,“ připustil v minulých dnech jablunkovský místostarosta a senátor Petr Gawlas. „Chtělo by to zastřešení nástupních ostrůvků a nabízejí se další úpravy,“ konstatoval.

Práce pro komisi

Myslí si, že do budoucna lze uvažovat o zmenšení plochy stanoviště a stavbě objektů, které by nabídku služeb rozšířily, část pozemků lze proměnit na parkovací místa. Gawlas říká, že by se tím měla zabývat komise pro strategický a regionální rozvoj města, která nedávno vznikla. „Komisi to zadáme, může to být letos,“ pravil.

Co je ale jisté, že do konce roku se žádná investice neuskuteční. „To v žádném případě. Rozpočet je napjatý asi jako nikdy předtím, Jablunkov je navíc do třetího měsíce v rozpočtovém provizoriu,“ upozornil Petr Gawlas.

Kolem jablunkovského stanoviště bylo hodně rušno v roce 2007. Tehdy o část pozemků projevila zájem společnost Lidl, proti se ale postavily stovky lidí. Zastupitelé nakonec s prodejem parcel nesouhlasili. Firma chtěla odkoupit 3,5 tisíce metrů čtverečních, slíbila za ně šest milionů korun a další dva miliony na infrastrukturu.

Proti supermarketu se v petici postavilo více než 750 obyvatel Jablunkova a okolí, výrazným kritikem prodeje byl například zastupitel Bronislav Goryl.

Starosta kritiky nepřesvědčil

Naopak starosta Petr Sagitarius byl před čtyřmi lety přesvědčen o tom, že podpisová akce vznikla pod vlivem emocí a nedostatku informací. „Nájem, který nám Bus Slezsko platí, nečiní milion ročně, jak uvádí petice, ale pouhých 26 tisíc korun. Naopak město doplácí této firmě na dopravní obslužnost ročně 420 tisíc korun,“ řekl tehdy Sagitarius.

Milionová transakce neprošla, i když zdůrazňoval, že stanoviště se ani v případě prodeje pozemků nebude rušit a už vůbec ne stavět kdekoli jinde. „Copak si někdo myslí, že jsme se zbláznili?“ uvedl starosta v době, kdy se o záměru začalo mluvit po celém městě.

Kam dál? Osud stanoviště ovlivní zájem o MHD i zastávka