Padesát pět jamek (55 Holes). Tolik budou mít k dispozici hosté nové golfové destinace v Beskydech. Propojením dvou blízkých golfových resortů na Čeladné a v Ostravici vznikla největší golfová destinace v České republice. Ve čtvrtek 18. dubna v ní začala slavnostně sezona. Její hosté budou mít k dispozici tři osmnáctijamková mistrovská hřiště, která jsou obklopena malebnou přírodou Beskyd, dvě restaurace, tři hotely, dvě konferenční haly pro pořádání společenských akcí a konferencí, wellness a dvě golfové akademie.

Propojení obou resortů se nabízelo už delší dobu. „Ta myšlenka není úplně nová, protože ať chceme, nebo ne, máme tady naprosto unikátní situaci, kdy dva takhle kvalitní a rozsáhlé resorty blízko sebe jinde v České republice opravdu nenajdeme. Takže myšlenky na spolupráci tady byly již delší dobu,“ uvedl manažer Prosper Golf Resortu Čeladná Jan Kastner.

Podle něj mají oba golfové resorty dlouhou tradici. Na jejich propojení se dohodly obě provozující společnosti. „To propojení bude faktické pomocí cesty, kterou ve spolupráci s obcemi chceme připravit na to, abychom mohli během letošní sezóny spustit možnost cestování bugin z golfového hřiště na hřiště. Takže opravdu propojit ty dvě obce. Je to také provázání pomocí společné komunikace a marketingu pod dnes představovanou značkou 55 Holes, a samozřejmě propojení ve smyslu služeb a produktů,“ dodal Jan Kastner.

Vyznavači golfu z Česka i zahraničí

Nová beskydská golfová lokalita se má stát lákadlem nejen pro vyznavače golfu z České republiky, ale i zahraničí. Měla by tak přispět k dalšímu rozvoji cestovního ruchu v Moravskoslezském kraji. „Určitě nám to pomůže i z hlediska finančního nebo ekonomického, protože cestovní ruch je pro nás důležitý a je přínosem pro tento region,“ uvedla při příležitosti zahájení sezony v areálu golfového resortu v Ostravici náměstkyně hejtmana Moravskoslezského kraje Šárka Šimoňáková.

Za významné pro rozvoj turistického ruchu v regionu považuje propojení obou golfových resortů také ředitelka marketingu agentury CzechTourism Veronika Janečková. Podle ní je hlavním cílem a úkolem agentury lákat především zahraniční návštěvníky, aby přijeli do České republiky za různým vyžitím - třeba aktivní dovolenou, golfem, cyklistikou, turistikou nebo za kulturním dědictvím. A právě Moravskoslezský kraj toho nabízí návštěvníkům hodně.

„Právě propojení přírody, opravdu přilehlých hor, ale zároveň i technického kulturního dědictví ve velké blízkosti, ať už v Ostravě nebo jinde v kraji, je unikátní. A tato společná iniciativa, nová destinace 55 Holes, je přesně profilace správným směrem. To znamená vědět, co chci, vědět, jaký je můj unikát, a víc než se snažit dělat od všeho něco, tak je moc dobré se zaměřit. Protože pak máte samozřejmě mnohem větší konkurenční výhodu,“ uvedla.