Přesvědčila se o tom i starostka Třince Věra Palkovská, která se zúčastnila kontrolního dne přímo na stavbě.

Modernizace silnice i zdí probíhá v souladu s harmonogramem a má být hotova v první polovině října. Příjezd do hutnického Třince směrem od Českého Těšína tak získá zhruba za tři měsíce daleko příjemnější vzhled.

Stavební práce, které probíhají v režii Moravskoslezského kraje, začaly v říjnu loňského roku rekonstrukcí povrchu od křižovatky s I/11 u Českého Těšína směrem na Třinec. Po zimní přestávce se dělníci opět pustili do práce v dubnu, kdy začali provádět sanační práce a kamenné obklady na nevzhledných opěrných zdech v blízkosti třineckého nádraží.

Podle vedení Třince jde o jednu z nejvýznamnějších investičních akcí na území města.

„Za vjezd do Třince ve směru od Českého Těšína jsme se už dlouho styděli a usilovali jsme o to, aby získal důstojnější podobu. Samotná příprava stavby trvala několik let, než se nám společnými silami podařilo dokončit majetkoprávní vypořádání týkající se zejména zdí. Díky vzájemné spolupráci s Moravskoslezským krajem, Správou silnic Moravskoslezského kraje a Lesy ČR se rekonstrukci cesty i opěrných zdí povedlo zrealizovat. Dohodli jsme se, že stěny budou obloženy žulovým obkladem a ne hladkým těšínským pískovcem, který mimo jiné z estetického hlediska nevypadá tak dobře. Před dvěma lety prošlo výraznou proměnou nádraží a přednádražní prostor, a když se k tomu letos přidají i zdi, bude příjezd do Třince oproti minulosti daleko příjemnější,“ uvedla starostka Třince Věra Palkovská.

„Těšínský pískovec jsme nahradili žulou, která se vozí z Liberce. S pískovcem jsme počítali do určité fáze projektové přípravy stavby. Opěrné zdi mají statickou hodnotu a určité parametry, které jsou jiné, než se předpokládalo v projektu. Žula je tenčí a nezatíží tolik samotné zdi,“ prozradil na kontrolním dni za zhotovitele ředitel Erovia Ostrava Jan Klimša s tím, že žulou se musí obložit 2300 metrů čtverečních opěrných zdí.

Současně s obkladačskými pracemi probíhá i rekonstrukce dalších úseků komunikace, kterou doprovází omezení silničního provozu. Doprava je postupně v jednotlivých úsecích svedena do jednoho jízdního pruhu a řízena kyvadlově semafory. Úplná uzavírka neproběhne v žádné z plánovaných etap.

„Tato silnice je důležitou tepnou a spojnicí mezi Třincem a Těšínem a chtěli jsme, aby její rekonstrukce začala až po zprovoznění obchvatu Třince a aby zůstala průjezdná i v průběhu stavebních prací, proto jsme se s Moravskoslezským krajem a zhotovitelem dohodli na částečném omezení provozu a ne na celkové uzavírce. A to i za cenu toho, že práce potrvají o něco déle,“ podotkla starostka Třince.

V současné době až do 8. července se řidiči setkají se semafory v úseku od konce zárubní zdi naproti parkovišti u nádražní brány Třineckých železáren po objekt recyklace šrotu. Poté bude od 9. července do 12. srpna následovat úsek v délce zhruba 650 metrů v Konské na Balinách od autobusové zastávky „Třinec, Konská, železniční stanice“ po připojení místní komunikace k zástavbě rodinných domů.

Podrobné informace o dopravních omezeních na uvedené silnici lze najít na webových stránkách města Třince www.trinecko.cz v odkazu Doprava. Vedení města Třince zvažuje i možnost vybudování cyklostezky mezi hutnickým městem a Českým Těšínem.