Dopravní normy nařizují budovat tyto ostrůvky u všech nových přechodů pro chodce přes komunikaci širší než sedm metrů. „My jsme se rozhodli, že ostrůvky z bezpečnostních důvodů vybudujeme i u stávajících přechodů," poznamenal náměstek primátora Karel Deutscher.

Do konce května vzniknou čtyři ostrůvky v Ostravské a jeden ve Frýdlantské ulici, tedy na komunikacích se dvěma jízdními pruhy v každém směru. „Přechody pro chodce jsou zde vyhodnoceny jako jedny z nejnebezpečnějších ve městě, čtyři z nich nejsou vybaveny semafory ani jinými ochrannými prvky," doplnil náměstek s tím, že dopravní ostrůvky jednak zvýší ochranu chodců, ale také přispějí ke zpomalení projíždějících vozidel. Díky tomu se podle něj zvýší dopravní bezpečnost na komunikacích, kterými denně projede přes třináct tisíc aut.

Stavební práce začaly včera, řidiči se v Ostravské ulici museli smířit s dopravním omezením. Po přechodech u zastávky Anenská a u placeného parkoviště J. V. Sládka budou následovat přechody k Lidické ulici a k takzvané myší díře vedoucí na místecké náměstí. „Jako pátý se začne budovat ostrůvek na přechodu komunikace Frýdlantská u věžových domů," informovala mluvčí magistrátu Jana Matějíková. Náklady na vybudování dopravních ostrůvků činí 773 tisíc korun. Pokud město uspěje se žádostí o dotaci, získá pětaosmdesát procent nákladů zpět.