V regionu žije přes sedmaosmdesát tisíc zaměstnaných osob. Podle údajů Českého statistického úřadu zde dojíždí v rámci města či obce zhruba dvanáct tisíc zaměstnaných lidí a šest tisíc školáků. Jedním z nich je i šestnáctiletý Jakub P. „Do školy jezdím autobusem městské hromadné dopravy, mám to zadarmo. Zvládl bych to i pěšky, ale trvalo by to o dost déle," upřesnil student z Frýdku-Místku.

Lidí, kteří dojíždějí do práce mezi obcemi okresu, je ještě více, přibližně sedmnáct a půl tisíce. Naopak u žáků, studentů a učňů je číslo nižší.

Řada lidí však cestou do práce překročí i hranice frýdecko-místeckého okresu. Z regionu s určitou pravidelností vyjíždí do zaměstnání dvanáct a půl tisíce lidí a sedm tisíc školáků. Většina z nich míří do Ostravy. Do frýdecko-místeckého regionu naopak dojíždí jen sedm a půl tisíce zaměstnaných osob. Statistiky navíc nereflektují blížící se přesun stovek horníků z Dolu Paskov na Karvinsko.

„V Nošovicích pracovat všichni nemůžou, takže někteří musejí dojíždět někam dál," konstatoval v ulicích Frýdku Místku Petr Šebesta, který je podle svých slov rád, že se do práce dostane v poklidu pěšky.

Starosti s dopravou do zaměstnání řeší lidé různě. Největší procento z nich podle statistických údajů spoléhá na vlastní automobil. Vlak oproti autobusu výrazně ztrácí, což je zčásti způsobeno tím, že autobusová doprava je dostupnější více lidem.

„Bydlím několik kilometrů od Frýdku-Místku, kde pracuji. Jezdím do práce autem. Kdybych jezdila sama, asi by se mi to finančně nevyplatilo, ale obvykle se sveze do města ještě někdo další," popsala svou situaci s dojížděním Kateřina Lhotáková.