„Zatímco v roce 1990 zvládl řidič cestu z Prahy do Ostravy za tři hodiny a 43 minut, o sedmnáct let později, tedy v letošním roce, ujede stejnou vzdálenost za 2 hodiny a 51 minut,“ uvedla mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Martina Vápeníková. V roce 2010 by měli řidiči zvládnout cestu z Ostravy do Prahy za dvě hodiny a 30 minut, i když tento čas je podle výpočtů pouze teoretický. Bezpečnost především „Jsme si vědomi toho, že náš průzkum nekalkuluje s uzavírkami či nehodami, se kterými je v reálném životě potřeba počítat. Je to prostý výpočet vzdálenosti a rychlosti, který ovšem těm zapomnětlivějším z nás připomíná, jak se za poslední období změnila česká dálniční síť a jaké investice jsme museli vynaložit. Úspory desítek minut každého z nás jsou v makroekonomickém pojetí ohromné,“ tvrdí generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic Alfred Brunclík. Nejrychleji se zvýšil provoz od roku 1990 na trase mezi Prahou a Ostravou, a to o 52 minut. Byly tam totiž otevřeny nové úseky dálnice D 1 a rychlostní silnice R 35. V současné době končí výstavba dálnice D 47. V roce 2009 dosáhne úspora času rekordních 73 minut. Už za dva roky Celá dálnice D 47 do Ostravy a Bohumína by měla fungovat od roku 2009. Zatím patří mezi nejvíce dokončené úseky průtah Ostravou po Hrušov, úsek mezi Bílovcem a Ostravou a úsek mezi Hrušovem a Bohumínem. Letos na podzim má být dokončen úsek dálnice mezi ostravskou Rudnou ulicí a Bohumínem. O rok později bude dokončen také úsek dálnice z Lipníka nad Bečvou po Rudnou ulici v Ostravě. Mezi Hladkými Životicemi a Bělotínem bude tento úsek sjízdný pouze v jednom pruhu, celý začne fungovat v roce 2009.