"Opravy mostu dnes pokračují čištěním mostovky, bouráním římsy a instalací ochranné lávky," uvedl k dnešní události mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Miroslav Mazal s tím, že vše jde podle plánu až na onen nečekaný nález.

"Historické zařízení k účelovému zničení mostu objevila šestice pracovníků stavební firmy. Připravené otvory byly do konstrukce zabudovány v minulosti, za tehdejšího režimu se dutiny vytvářely v každém mostu kvůli případné likvidace stavby v rámci taktického ústupu vojsk během bojového konfliktu. Umístění výbušnin se přestalo projektovat po sametové revoluci," dodal Miroslav Mazal.

Opravy silnice I/11 na Třinecku potrvají nejméně do září letošního roku. Kyvadlová doprava vede kolem semaforů jedním pruhem pro oba směry. Výsledná cena rekonstrukce přesahuje částku 10 milionů korun.

"Proces rekonstrukce postupuje podle plánů. Následovat bude odkop přechodové oblasti a montáž záporového pažení za účasti těžké techniky," dodal mluvčí Mazal.