„Jedná se o dobrovolný projekt, kdy dopředu oslovujeme deváťáky s tím, zda by měli zájem účastnit se malých maturit. Vše probíhá jako klasická maturita, včetně slavnostního uvítání, rozdělení žáků do skupin i představení komise. K tomu jsou rovněž přizpůsobeny i dvě třídy," prozradila Radka Otipková, ředitelka školy.
Jak dále uvedla, cílem celého projektu je nejen donutit budoucí studenty se trochu více připravovat na přijímací zkoušky, ale především získat zkušenosti, překonat stres i strach ze samotných otázek.
„Hlásí se nám také děti, které přijímací zkoušky dělat nebudou. A už jen to, že například mají fotografii na tablu a jsou součástí té „slávy", je pro ně motivace, kdy se alespoň na něco doma podívají," poznamenala Radka Otipková.
Do zkoušky dospělosti se letos pustila třicítka z nich. Své vědomosti předvedli z českého i cizího jazyka a také z matematiky.
„Mám velkou trému, třepu se, ale rozhodně se na zkoušky těším. Z jazyků jsem si vybrala němčinu zdá se mi lehčí," přiznala Gabriela Nogolová s tím, že největší obavy má nicméně z matematiky. „Příprava na zkoušky mi zabrala zhruba tři týdny. Chci si to zkusit, to je to hlavní," řekla slečna, jejíž cílem je dostat se na Střední školu zdravotnickou do Frýdku-Místku.
Zatímco Dominik Trexler ještě na poslední chvíli spolužákovi vysvětloval dopočítávání úhlů v obrazcích, svěřil se Deníku i s tím, že až tak pilný zase nebyl. „Připravoval jsem se jenom trošku. Jak dlouho? No, od včerejška," usmíval se Dominik. „Největší strach mám z češtiny, z literatury. Ta mi nikdy moc nešla. Ještě na ni ale kouknu, zatím mám čas, jsem až desátý na řadě," plánoval deváťák.
To už si však mohla oddechnout Markéta Wojnarová. „Nervozita zapůsobila, ale snažila jsem se. Občas mi sice něco vypadlo. Povedlo se mi vytáhnout lehkou otázku z němčiny, celkově jsem tedy spokojena. I když, mohlo to být samozřejmě lepší," prohlásila při odchodu od zkušební komise.
Se stejnými pocity od zkoušky odcházel také Ondřej Kaňok. Z matematiky si přál lehčí příklady, kde není moc vzorečků, z angličtiny měl obavy z časování. „Vybral jsem si téma jídlo, takže fajn. Z češtiny to bylo také v pohodě. Akorát v matematice jsem nedokázal vypočítat jeden příklad. Se svým výkonem jsem spokojený, no, mohlo to být sice lepší. Ale jsem rád, že to mám za sebou," uzavřel Ondřej.