Pendolino Sprinter dorazil do Ostravy-Svinova s desetiminutovým zpožděním v 19.30 hod. Rekord tedy nepadl. Podle železničářů ve stanici Svinov se Sprinter zdržel v Hranicích na Moravě. „Z nějakého důvodu ho tam pozdrželi. Nevíme proč, ale jsou tam výluky. O vaší anketě víme a věřili jsme, že to zvládne dokonce rychleji. Sami jsme taky hlasovali. Bohužel, nevyšlo to,“ řekli zaměstnanci ČD v Ostravě.

Byla to velká sláva, jakou třinecké nádraží dlouho nezažilo. Lidoví muzikanti, děti v krojích, dav zvědavých lidí, vítaní chlebem a solí. Možná nějak podobně přivítali před více než 150 lety první vlak v Olomouci nebo Bohumíně. Do Třince v pátek večer poprvé přijel rychlovlak pendolino.

První jízda byla doslova atrakcí. V Karviné se na něj přišlo podívat několik nadšenců a zejména rodiny s dětmi. Řada z nich s foťáky a kamerami. Vlak si fotili i rybáři, když vlak pomalu projížděl kolem Louckých rybníků. V Českém Těšíně přistoupil starosta Vít Slováček a těch, kteří chtěli na vlastní oči vidět pendolino, bylo jednou tolik co v Karviné.

A v Třinci to byla nefalšovaná lidová veselice. Muzika, zpěv, kroje, chléb se solí a kalíšky s „miodulou“. Novináře a manažery z Českých drah vítala osobně starostka Věra Palkovská, která ukázala náměstkovi generálního ředitele ČD, v jakém stavu je nádražní budova. „Nepustím vás odtud, dokud se nedohodneme na tom, jak budeme postupovat s opravami. Teď k nám zajíždí nadstandardní vlak, takže i budova by měla být alespoň standardní, což bohužel není,“ uvedla Palkovská. (toj)

Jak jste hlasovali?
V souvislosti s první oficiální jízdou SC Pendolino Sprinter mohli čtenáři hlasovat, jestli Sprinter dostojí svému názvu a přijede do své první stanice včas. Napoprvé se mu to nepovedlo, když nabralo desetiminutové zpoždění. Pochybnosti, vycházející zřejmě z dlouholetých zkušeností cestující veřejnosti, v anketě převážily.
31 hlasů bylo u možnosti, že pendolino jízdní řád dodrží jen v případě, že mu bude foukat do zad.
24 hlasů padlo k možnosti, že přijede včas, nebo snad i dříve.
13 hlasů získala možnost, že včas rozhodně nepřijede.
3 hlasy byly nerozvážné.

Rekord se nekonal, není divu

Na závratnou rychlost mohli cestující Pendolina Sprinter zapomenout. Přímý spoj ale určitě přišel vhod lidem cestujícím z Prahy na Karvinsko a Třinecko.

Železničáři přitom v předstihu avizovali: „Celou trasu z Prahy do Třince Sprinter urazí za 4 hodiny a 2 minuty. Z Prahy do Ostravy však dorazí už za rekordní 2 hodiny a 57 minut. Poprvé pendolino poveze cestující až do Třince. Dříve jezdilo nejdále do Bohumína,“ tvrdil před historickou jízdou Petr Pošta z tiskového oddělení Český drah.

Přestože je pendolino vlakem, který může dosahovat rychlosti až kolem 200 km/hod, na českých tratích má maximální rychlost omezenou na 160 km/hod. Stejnou rychlost dosahují i jiné vlaky kategorie EC a IC. Pendolina však trasu zvládají rychleji díky nižšímu počtu zastávek a mají vyšší komfort cestování. Trať mezi Ostravou a Třincem je modernizovaná a kvůli pendolinům nemusela být nijak zvlášť upravována. Sprinter ji projede ve stejném tempu jako běžné rychlíky.

Plánovaný jízdní řád SC Pendolino Sprinter:
Praha hlavní nádraží - 16:23
Ostrava-Svinov (první zastávka) - 19:20 (příjezdy)
Ostrava hl.n. - 19:32
Bohumín - 19:42
Karviná hl.n. - 19:56
Český Těšín - 20:15
Třinec - 20:25