Chystaný záměr pro nás není optimalizací, ale jednoznačným zhoršením kvality našeho životního prostředí, která znehodnotí naše nemovitosti a pozemky. Řešení nerespektuje obyvatele ani životní prostředí. Navrhované řešení nebere ohled na schválený územní plán obce ani schválené záměry jejího dalšího rozvoje,“ uvádí se mimo jiné v nové petici. Občané takto reagují na „optimalizaci optimalizace“. S původním návrhem totiž přišly dráhy už vloni. Podle něj má být místní trať, která vede středem obce, elektrifikována a upravena tak, aby na ní mohlo začít jezdit několik desítek nákladních vlakových souprav denně, a to nesrovnatelně vyšší rychlostí než dosud. Vlaky mají mířit hlavně k nové automobilce Hyundai.

Kvůli bezpečnosti navíc chce dráha okolo trati postavit zhruba čtyři metry vysokou protihlukovou stěnu, kterou už si Doberští pojmenovali jako Berlínskou zeď. Po zveřejnění tohoto plánu se v obci zvedla vlna odporu, lidé okamžitě sepsali protestní petici a mnoho desítek jich přišlo osobně vyjádřit ostrý nesouhlas i na zasedání obecního zastupitelstva. Dráhy pak proto uspořádaly veřejné projednání problému a daly občanům prostor, aby vyjádřili své připomínky, které slíbily zapracovat do modifikovaného návrhu optimalizace trati.

Ani přepracovaný návrh však zdejší občany nezbavil obav z toho, že jim desítky nákladních vlaků denně projíždějících jen několik metrů od jejich domovů hlukem a vibracemi nesnesitelně ztrpčí život a znehodnotí jejich majetek, proto nyní sepsali další petici. „Tuto petici už podepsalo 554 občanů Dobré,“ konstatoval za petiční výbor architekt Vladimír Novák. „Podepsaní občané Dobré a majitelé nemovitostí a pozemků na katastru obce nesouhlasí se skutečnostmi a záměry prezentovanými v materiálech optimalizace. Požadujeme, aby obec projednala petici v radě a zastupitelstvu a zasadila se o respektování požadavků uvedených v petici,“ uvedl Vladimír Novák.