Zastupitelé se už seznámili s návrhem projekční kanceláře, jak by mohlo toto propojení vypadat.
„Při budování podjezdu Via Lyžbice za pomoci dotace jsme se zavázali společně s Moravskoslezským krajem pokračovat v propojení centra města se sídlištěm na Sosně a s krajskou nemocnicí a dál tak rozvíjet centrum města v lokalitě za tratí," připomněla starostka Věra Palkovská. „Stavbu Via Lyžbice máme úspěšně za sebou, s ní i železniční zastávku a dostavuje se také kruhový objezd v Šeříkové ulici. Nyní jsme na začátku velmi náročného a dlouhodobého projektu, který bude trvat podle zkušeností z podobných staveb minimálně šest let. I přes mnohá úskalí je však pro nás tato veřejně prospěšná stavba velká výzva a chceme se do ní pustit," naznačila a dodala, že budoucí propojení centra města a Sosny je součástí územního plánu a strategického plánu města už dlouhou dobu. Původní trasa byla ale s ohledem na obyvatele ještě upravena tak, aby se zmenšily její dopady.
Podle vybraného návrhu, který ještě připouští možné upřesnění trasy a dílčí úpravy, komunikace povede od kruhového objezdu v Šeříkové ulici, poté bude pokračovat mostní estakádou v délce 95 metrů nad řekou Olší a za ní bude pokračovat takzvaným tlamovým podjezdem. Trasa budoucí silnice, která bude měřit celkem 1,5 kilometru, skončí na nové kruhové křižovatce v Kaštanové ulici. Návrh počítá také se sdruženým chodníkem pro chodce a cyklisty, veřejným osvětlením a dalšími náležitostmi. V budoucnu by po nové komunikaci měla projíždět i linka MHD. Předpokládaná cena stavby by se měla pohybovat okolo 200 milionů bez DPH. Radnice už naznačila, že po vyřízení veškeré projektové přípravy a všech náležitostí bude město hledat cesty a možnosti, jak stavbu z větší části financovat z vnějších zdrojů. Podobně se postupovalo u Via Lyžbice, nadjezdu na Balinách a dalších velkých staveb na území Třince.