V šedesátitisícovém městě přestane jezdit jedna z deseti autobusových linek, přičemž trasy některých linek se změní. O změnách v MHD rozhodla radnice s cílem minimalizovat náklady na provoz, řekla mluvčí magistrátu Jana Matějíková. Jízdné v MHD by se měnit nemělo.

"Přínos nových jízdních řádů spočívá především v posílení vazby městské části Místku s autobusovým nádražím, ale také ve vylepšení spojení okrajových částí města s centrem," uvedl vedoucí odboru dopravy magistrátu Miroslav Hronovský. Systému podle něj bude zcela doladěn v polovině roku 2008. Do té doby chce město shromažďovat připomínky a podněty občanů, firem i institucí, vyhodnotit je a případně zapracovat do nových jízdních řádů. Ty pak by měly platit nejméně dva roky.

Zastávka na novém autobusovém nádraží se bude jmenovat Frýdek-Místek, autobusové nádraží. Zastávka na starém autobusovém stanovišti se bude jmenovat Frýdek-Místek, Politických obětí. Podle Antonína Španěla, šéfa osobní dopravy skupiny ČSAD Havířov, kam patří také ČSAD Frýdek-Místek a ČSAD Karviná, se o změnách jízdného ve Frýdku-Místku nejedná. Dospělý cestující platí v autobuse za svezení sedm korun, jízdné z čipové karty vyjde na 5,60 koruny.

V novém systému MHD se počítá s devíti autobusovými linkami namísto nynějších deseti. Matějíková upřesnila, že bez větších změn zůstávají zachovány trasy linek číslo 1, 3 a 5. Naopak linka číslo 2 je pozměněna a zkrácena, nově bude zajíždět na autobusové nádraží, naopak nepojede do Nových Dvorů. Obsluhu této městské části zajistí linka 6, přičemž ranní školní spoj číslo 4 bude nově jezdit mezi Panskými Novými Dvory a autobusovým nádražím.

Linka číslo 5 již nebude zajíždět k Hypernově a Baumaxu. Linka číslo 7 nově zastaví u polikliniky a z Revoluční pojede k nemocnici a dále ve směru na Povodí Odry. Linky číslo 9 a 10 budou budou provozovány jako okružní a budou mírně zkráceny. Největší změna čeká linku číslo 8, která bude zrušena. Částečně ji nahradí autobusy příměstské dopravy, které podle Matějíkové zajistí obsluhu městské části Chlebovice, Olešná a nově umožní spojení k dolu Staříč 3.

Nové autobusové nádraží ve Frýdku-Místku začalo město budovat proto, že to současné v bezprostřední blízkosti centra podle radních nevyhovuje z hlediska provozního zázemí. Výjezdy autobusů podle nich navíc blokují v době dopravní špičky už teď velmi nevyhovující průjezd městem. Některým lidem se ale nelíbí, že nové nádraží poblíž řeky Ostravice je daleko od centra.