„Jsme přesvědčeni, že pendolino může obsloužit nejen krajská města, ale i vzdálené aglomerace typu Těšínsko a Třinecko. Proto si tady nyní vyzkoušíme, jaký o něj bude zájem. Pokud zjistíme, že tento projekt je akceschopný, spojů může přibývat,“ řekl Antonín Blažek.

Podle něj nasazení pendolina za Bohumínem momentálně limitují dvě věci: první je stavba vysokorychlostního koridoru, která přes Třinec směrem na Slovensko ještě není dokončena a pak počet souprav, kterých mají dráhy pouze sedm.

Starostka Třince Věra Palkovská v pátek na setkání ve zástupci Českých drah uvedla, že o cestování pendolinem je na Třinecku velký zájem. Zatím nás skutečně limituje to, že není hotový třetí rychlostní koridor. Ale až se během dvou let dostaví a vlaky budou schopné jezdit až na Slovensko, jsem přesvědčena, že zájem cestujících poroste. Obrovský potenciál je v polských cestujících, kteří mohou jezdit z Prahy do polského Cieszyna,“ myslí si Palkovská.

Tuto sobotu vyjede poprvé sobotní dopolední spoj z Ostravy do Prahy. Proč nemůže jezdit z Třince, když tam o den dříve končí? „tento vlak zatím nemůže nocovat v Třinci. Na to tady není vybavení. Nocuje ale v Bohumíně a nechám proto prověřit, proč nemůže souprav a v sobotu ráno vyjíždět z Bohumína. Nevěřím, že by to nešlo,“ dodal Blažek.

Přečtěte si také: Pendolino poprvé dorazilo až do Třince